سنگینی بار شرکت‌های باربری بر دوش «کاوه»

مدت زمانی است، توقف اتوبوس‌های بین شهری درحاشیه خیابان کاوه برای بارگیری یا تخلیه بار تبدیل به یکی از معضل‌های اساسی ساکنان منطقه هفت اصفهان شده است که توسط شهرداری این منطقه اقداماتی برای حل این مسئله ازجمله نصب دوربین برای جلوگیری از بارگیری یا تخلیه بار این اتوبوس‌ها درحاشیه خیابان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی سال‌های اخیر اگر به انتهای خیابان کاوه و ابتدای بزرگراه آن سر زده باشید، به‌طور قطع مشاهده کرده‌اید که در ساعت‌های ابتدایی شب، حجم انبوهی از اتوبوس‌های مسافربری، کنار خیابان ایستاده و در حال بارگیری انواع و اقسام بارهای تجاری از انبارهای بار هستند.

یکی از تخلفات آشکاری که در بسیاری از پایانه‌های مسافری دیده می‌شود، حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافری به‌ویژه اتوبوس‌ها است که در حال حاضر به‌دلیل وجود بعضی مشکلات مهم‌تر مانند فرسودگی ناوگان در زمینه حمل‌ونقل مسافر موضوع حمل کالای تجاری از اولویت افتاده و در دستورکارهای بعدی قرار گرفته است.

اتوبوس‌های جدید به‌دلیل داشتن صندوق و محفظه‌های زیاد به ناوگان حمل بار تبدیل شده است که زیاد بودن این بارها موجب از بین رفتن تعادل اتوبوس می‌شود و این موضوع به‌طور قطع ایمنی مسافران و راننده را به خطر خواهد انداخت.

کل ظرفیت اتوبوس‌ها برای بارگیری بسته‌ها و بارهای مجاز تعیین شده است، این بارها از گونی‌های بزرگ گرفته تا تخته فرش‌های لوله شده، ماشین لباسشویی، تابلو فرش، صنایع دستی و کارتن‌های مملو از اجناس و مرسولات مختلف پستی است که از شرکت‌های باربری دریافت و بار اتوبوس می‌کنند.

ساکنان منطقه هفت شهرداری اصفهان به‌دلیل ازدحام این اتوبوس‌ها به‌ویژه برای تخلیه بار یا بارگیری، شکایت‌های متعددی در این خصوص داشتند و ترافیک سنگینی که در آن نقطه ایجاد می‌شود، از جمله مشکلاتی است که از دیرباز مجموعه مدیریت شهری به فکر ایجاد طرحی برای برطرف کردن آن بوده است.

حدود ۶۰ انبار در محدوده اطراف پایانه مسافربری کاوه، وجود دارد و لازم است مدیران شهری انبارهایی که در آن موقعیت قرار دارد را هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند، انبارهای غیرمجاز در محدوده منطقه هفت با پیگیری‌های انجام شده چندین مرتبه توسط نهادهای نظارتی پلمب شده است، اما همچنان به فعالیت غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد که این انبارها باید به خارج از محدوده شهر یا به داخل پایانه مسافربری کاوه منتقل شود و تا زمانی که در آن منطقه باشد، بستر و زمینه برای بروز تخلفات وجود خواهد داشت، بنابراین با اعمال قانون از طرف پلیس نیز این تخلفات و ترافیک در آن محدوده برطرف نخواهد شد و باید در این خصوص فکری اساسی صورت گیرد.

سنگینی بار شرکت‌های باربری بر دوش «کاوه»

وجود بارانداز مشترک، راه نجات از توقف اتوبوس‌های حمل بار در حاشیه خیابان کاوه است

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در این باره اظهار می‌کند: یکی از معضل‌های خیابان کاوه در منطقه هفت (خروجی اصفهان) وجود و فعالیت شرکت‌های باربری در حاشیه خیابان است که بعضی از این شرکت‌ها با مجوز و خیلی از آن‌ها بدون مجوز احداث شده است.

وی می‌افزاید: اتوبوس‌هایی که بار شرکت‌های باربری را جابه‌جا می‌کند، با توقف در حاشیه خیابان برای اقدام به تخلیه بار یا بارگیری، منجر به ایجاد ترافیک می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: اقدامات و جلسه‌های متعددی توسط نماینده دادستان، نماینده استانداری، فرماندار و شهردار در خصوص رسیدگی به ترافیک حاشیه خیابان کاوه توسط اتوبوس‌های بین‌شهری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین گام شرکت‌های باربری بدون مجوز باید مورد رسیدگی قرار گیرد تا بیش از نیمی از این توقف‌ها و باربری‌ها کاهش پیدا کند، می‌گوید: شهرداری منطقه هفت موظف شد تا دوربین‌های باکیفیتی در خصوص جریمه اتوبوس‌هایی که برای بارگیری یا تخلیه بار در اطراف خیابان توقف می‌کند، نصب کند که البته این دوربین‌ها کمتر از یک ماه پیش به‌صورت کامل نصب شد.

سلطان‌آقایی با بیان اینکه دوربین‌ها از پل چمران تا پل شاهمردای نصب شده است و در صورتی که اتوبوس‌ها برای بارگیری یا تخلیه بار توقف کنند، پلاک آن‌ها رؤیت و توسط پلیس راهور جریمه خواهند شد، می‌گوید: راه‌های موقتی برای بهبود وضعیت بارگیری و تخلیه بار وجود دارد که توسط شهرداری منطقه پیش‌بینی شده و مورد بررسی دادستان و فرماندار قرار گرفته است، زیرا غیر از موضوع توقف اتوبوس‌ها برای بارگیری و ایجاد ترافیک، موضوعات دیگری از جمله حمل بارهای غیرمجاز توسط این شرکت‌های باربری انجام می‌شود.

راهکار اصلی برای جلوگیری از توقف این اتوبوس‌ها در حاشیه خیابان، وجود بارانداز مشترک است، از این‌رو تعدادی غرفه باید در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد تا تمام آن‌ها بتوانند در یک مکان مستقر شوند و از شرایط شغلی خود خارج نشوند.

وی اضافه می‌کند: اتوبوس‌هایی که در حاشیه خیابان توقف می‌کنند، شرایط غیراخلاقی خاصی را برای شهروندانی که ساکن منطقه هفت هستند، ایجاد کرده است، از این‌رو تنها با موضوع ترافیک و مشکلات آن مواجه نیستم و این مسئله مشکلات دیگری را نیز برای ساکنان ایجاد کرده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: راهکار اصلی برای جلوگیری از توقف این اتوبوس‌ها در حاشیه خیابان، وجود بارانداز مشترک است، بنابراین تعدادی غرفه باید در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد تا تمام آن‌ها بتوانند در یک مکان مستقر شوند و از شرایط شغلی خود خارج نشوند، همچنین کنترل‌هایی برای بهبود شرایط ترافیکی صورت گیرد.

وی با اشاره به پیشنهاد شهرداری منطقه هفت در خصوص بررسی مکانی در حاشیه بلوار فرزانگان برای استقرار تمام شرکت‌های باربری در آن مکان و اینکه یک بارانداز مشترک داشته باشند، ادامه می‌دهد: حدود ۳۰ تا ۴۰ غرفه باید در نظر گرفته شود و در اختیار شرکت‌های باربری قرار گیرد، با این پیشنهاد شرایط بهبود پیدا می‌کند و در نتیجه بارگیری‌ها بهتر صورت خواهد گرفت، در حال حاضر این پیشنهاد به شهردار و نمایندگان شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده و امید است تا مورد تأیید قرار گیرد.

سنگینی بار شرکت‌های باربری بر دوش «کاوه»

کارت سوخت رانندگان متخلف باطل می‌شود

حمید آقایی، مدیرکل امور اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار می‌کند: وجود شرکت‌های باربری و توقف اتوبوس‌های بین‌شهری در منطقه هفت شهرداری این کلان‌شهر چند سالی است که ساکنان منطقه را از نظر ترافیک و تصادفات توسط این اتوبوس‌ها تحت تأثیر قرار داده است.

وی بابیان اینکه توقف این اتوبوس‌ها دو خط از عرض معابر را اشغال می‌کند، می‌افزاید: جلسات متعددی با دادستانی برگزار شده و قرار است توسط سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و شهرداری منطقه هفت اصفهان، ساماندهی در خصوص انتقال شرکت‌های باربری به معبرهایی که کمترین معضل ترافیک را دارند، صورت گیرد.

مدیرکل امور اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: اعمال قانون توسط دوربین‌های نظارت تصویری به‌دلیل جریمه پایین در حدود ۶۰ هزار تومان تأثیر گذار نیست، از این رو طبق دستورات دادستانی در نظر داریم تا توسط پلیس راهور کارت‌های سوخت رانندگان متخلف را باطل یا کمتر شارژ کنیم.

برای پاسخ‌گویی کوتاه مدت به اقدامات باربری باید توسط دادگستری و مشاغل مزاحم شهری پیگیری‌هایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باربری در دوران کرونا شدت زیادی داشت، می‌گوید: در این دوران حجم مسافرت‌ها با اتوبوس‌های بین شهری کاهش زیادی پیدا کرد، از این رو رانندگان این اتوبوس‌ها به‌دلیل اینکه مسافری وجود نداشت به باربری روی آوردند.

آقایی ادامه می‌دهد: برای پاسخ‌گویی کوتاه مدت به اقدامات باربری باید توسط دادگستری و مشاغل مزاحم شهری پیگیری‌هایی صورت گیرد و پاسخ‌گویی بلند مدت حدود دو تا سه سال زمان نیاز دارد تا این شرکت‌ها را در بلوار فرزانگان یا پل خورزوق اسکان دهیم.

به گزارش ایمنا، درواقع می‌توان گفت، تاکنون نصب دوربین‌های پلاک‌خوان، امنیت و نظارت بر ترافیک شهری در منطقه هفت اصفهان را افزایش داده، همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان اتوبوس‌های بین شهری بیش از پیش افزایش یافته است.

کد خبر 690110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.