جدیدترین فناوری‌ها در حوزه داروسازی

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای شخصی‌سازی داروها یک درمان جدید بر پایه ژنوم بیمار محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صنعت داروسازی به دلیل توسعه چندین فناوری دچار تغییرات سریعی شده است، ایده‌های برجسته صنعت داروسازی با فناوری‌های هوش مصنوعی، بلاک‌چین، تکنولوژی پرینت سه بعدی و غیره همراه شده است؛ استفاده از هوش مصنوعی فرآیندهای کشف و توسعه دارو را سرعت می‌بخشد، استارت‌آپ‌ها از این فناوری برای مقابله با چالش‌های مختلف در صنعت داروسازی مانند اتوماسیون و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید بهره می‌برند؛ تشخیص بیماری و همچنین شناسایی بیمار قدم مهمی در فرآیند کشف و توسعه دارو است، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند شناسایی معیارهای واجد شرایط بیماران را تسهیل کند و به تولید داروی موثر کمک کند.

فناوری بلاک‌چین می‌تواند تغییر قابل‌توجهی در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه ایجاد کند؛ سالیانه یک میلیون نفر در اثر استفاده از داروهای تقلبی جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند در این راستا کمک کند و فرآیند تولید دارو را از زمان ساخته شدن در کارخانه تا رسیدن به دست بیماران پیگیری کند. علاوه بر این، فناوری بلاک چین الزامات قانونی، مشخصات مواد تشکیل دهنده، نفوذ دما و اجزای بسته‌بندی داروها را ارائه می‌دهد.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای شخصی‌سازی داروها یک درمان جدید بر پایه ژنوم بیمار محسوب می‌شود، این فناوری از دستگاه‌های کنترل دیجیتال برای فرموله کردن مواد موثر استفاده می‌کند، سپس در یک الگوی لایه‌لایه، سیستم دارورسانی مناسبی منطبق با نیازهای بیمار ایجاد می‌کند؛ به نظر می‌رسد که در آینده داروهای شخصی‌سازی شده پرینت و تولید خواهد شد، رشد پرسرعت این فناوری بسیار انکارناپذیر است، بدون شک داروهای پرینت سه بعدی چشم‌انداز روشنی از آینده را نشان می‌دهند و روال کنونی درمان را دگرگون خواهند کرد. به طوری که در سال‌های آینده هیچ بیماری داروی مشابه بیمار دیگر را مصرف نمی‌کند. هیچ پزشکی نیز داروی مشابهی برای دو فرد متفاوت تجویز نخواهد کرد.

کد خبر 690080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.