رفع کمبود نیروی آموزشی کهگیلویه و بویراحمد با آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در صورت نهایی شدن جذب پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، مشکلی در تأمین نیروی آموزشی در استان وجود ندارد.

حسنعلی عزتخواه در گفت‌وگو، با خبرنگار ایمنا، گفت: برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی جدید از شش ماه پیش آغاز شده بود و مورد تأیید ناظران وزارتی قرار گرفت.

وی افزود: استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است و این مشکل برای شهرستان بویراحمد بیشتر از سایر نقاط استان مشهود است.

عزتخواه گفت: ۶۸ درصد از فضاهای آموزشی استان در روستاها با ۳۲ درصد دانش‌آموز واقع شده این در حالی است که ۶۸ درصد از دانش‌آموزان استان در ۳۲ درصد فضای آموزشی موجود در شهرها تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شش مدرسه بزرگ در شهر یاسوج ساخته شده‌است، تصریح کرد: هر کدام از این مدارس در دو شیفت صبح و عصر ظرفیت پذیرش هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، در رابطه با وضعیت تأمین معلم در مقاطع مختلف، گفت: در صورت اضافه شدن ظرفیت‌های مشخص شده در آزمون‌های استخدامی وزارت، مشکلی بابت نیروی آموزشی نخواهیم داشت.

سید سلیمان حسینی‌نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد، از ورود ۲۱۲ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان استان به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این تعداد از فارغ تحصیلان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان هستند که برای خدمت معلمی به آموزش و پرورش وارد شده‌اند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان در ۵ رشته الهیات، کودکان و نیازهای ویژه، مشاوره، ادبیات و آموزش ابتدایی و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرای داوطلبان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مجوز دو رشته جدید آموزش ابتدایی و روانشناسی در دانشگاه صادر شده و دانشگاه فرهنگیان در سال آینده پذیرای دانشجویان در این دو رشته خواهد بود.

کد خبر 690002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.