بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی

سئول، لندن، نیویورک، رم و پاریس به عنوان بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی فصل پاییز طول روزها کوتاه‌تر می‌شود، دمای هوا کاهش می‌ِیابد و جریان زندگی با سرعت کمتری رو به جلو پیش می‌رود. از سوی دیگر، برگ‌های درختان به رنگ‌های زرد و قرمز آتشین سراسر خیابان‌ها را فرا می‌گیرد و چشم‌اندازی طلایی را برای شهرها به وجود می‌آورد. با این حال، در بعضی از شهرهای جهان نیز جو پاییزی حاکم بر فضاهای عمومی نشاط شهروندان را افزایش می‌دهد و حتی به جذب سیل عظیمی از گردشگران منجر می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی می‌پردازیم که در آن‌ها طی برگریزان، شور زندگی در سطح بسیار بالایی قرار می‌گیرد و گردشگری از رونق بسیار بالایی برخوردار است.

سئول در کره جنوبی

پاییز در سئول، پایتخت کره جنوبی، بسیار پرشور و زیبا است. برگ‌های قرمز، نارنجی و زرد سراسر شهر را فرا می‌گیرد و چشم‌اندازی زیبا و سرشار از آرامش را برای آن به ارمغان می‌آورد. پارک‌های سراسر شهر از برگ‌های طلایی درختان پر می‌شود و این در حالی است که کامیون‌ها در سراسر معابر به جمع کردن خرمالوهای رسیده مشغول می‌شوند. صاحبان دکه‌های فروش مواد غذایی سئول در پاییز به تدریج فروش خوراکی‌های سرد نظیر بستنی را کاهش می‌دهند و سرو لذیذترین غذاهای فصلی کره جنوبی مانند ماتسوتاکه (نوعی قارچ)، شاه‌بلوط‌های کبابی شده با سیب‌زمینی شیرین تنوری و کیک ماهی را جایگزین می‌کنند. در همین بحبوحه چشمه‌های آب داغ، هوای تازه کوهستانی و جنگل‌های نزدیک به آبشارها بیرون بودن از منزل و گذراندن اوقات فراغت در این مکان‌ها را بسیار شگفت‌انگیز می‌کند. لذت قدم زدن در کوه‌پایه‌های شهر که به علت برگریزان به رنگ قرمز آتشین در می‌آید، از دیگر ویژگی‌های سئول برای جذب گردشگران در فصل پاییز محسوب می‌شود.

بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی

لندن در انگلستان

آن‌چه لندن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان در فصل پاییز تبدیل کرده، وجود پارک‌های بی‌شمار آن است که با شروع برگریزان چشم‌اندازی اعجاب‌انگیز برای شهر به وجود می‌آورد. از سوی دیگر، روزهای خورشیدی اما با هوای معتدل، رستوران‌های شلوغ، برگزاری رویداد معروف «شب آتش» و پارک‌های پوشیده در برگ‌های زرد درختان نقش مهمی در جذب گردشگران به پایتخت بریتانیا ایفا می‌کند.

با شروع فصل پاییز، تعطیلات تابستانه دانش‌آموزان به پایان می‌رسد و خیابان‌های سراسر لندن را شور رفتن کودکان به مدارس فرا می‌گیرد و تقویم فرهنگی شهر به تدریج به سمت کریسمس پیش می‌رود. در فصل پاییز، نمایشگاه‌های هنری، فستیوال‌های فیلم، تئاتر، اسکیت روی یخ در معابر شهری و رویدادهای بی‌شمار دیگری در لندن برگزار می‌شود که لذت حضور در پایتخت بریتانیا را دوچندان می‌کند.

بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی

نیویورک در ایالات متحده آمریکا

پاییز در سیب بزرگ آمریکا (نام مستعار نیویورک) بسیار شگفت‌انگیز است؛ هوای نیویورک خنک و نیروبخش است و سراسر شهر زیر برگ‌های یاقوتی‌رنگ پنهان می‌شود. برگزاری جشن‌ها و آئین فرهنگی در نیویورک طی فصل پاییز به اوج خود می‌رسد و این در حالی است که حضور نمایشگاه‌ها و چراغ‌های تزئینی به منظور آماده‌سازی شهر برای هالووین، کنسرت‌های موسیقی و فستیوال کمدی نیویورک حضور در آن را به یک ضرورت برای گردشگران تبدیل می‌کند. مسافران نیویورک چیدن سیب از باغ‌های اطراف شهر را به یکی از اولویت‌های سفر پاییزی خود تبدیل می‌کنند و قدم زدن روی برگ‌های افتاده پارک پراسپکت را در لیست برنامه روزانه حضور خود در شهر قرار می‌دهند.

بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی

رم در ایتالیا

سختی‌های گرمای سوزان تابستانی در رم، پایتخت ایتالیا، با شروع فصل پاییز به پایان می‌رسد و هوای خنک به افزایش شور میان شهروندان و حضور بیشتر آن‌ها در فضاهای عمومی منجر می‌شود. علاوه بر این، کاهش جمعیت گردشگران شهر به دنبال پایان تعطیلات حس آزادی بیشتری به شهروندان برای انجام امور روزمره خود را می‌دهد و این در حالی است که آسمان همچنان رنگ آبی پاک و شگفت‌انگیز خود را بیش از گذشته به نمایش می‌گذارد. طی فصل پاییز جشنواره‌های برداشت محصول به وفور در رم برگزار می‌شود و جالب این‌که دهکده‌های اطراف بیشترین بازدیدکننده را به سمت خود جذب می‌کند.

بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی

پاریس در فرانسه

معماری منحصربه‌فرد پاریس در میان درختان زرد پاییزی، شهر را به یکی از محبوب‌ترین نقاط دنیا برای سفرهای پاییزی گردشگران تبدیل کرده است. تمام فروشگاه‌ها به منظور آمادگی برای آغاز فعالیت در فصل پاییز به مدت چند روز تعطیل و در اوایل ماه آگوست باز می‌شود. جاذبه‌های تاریخی پاریس نسبت به فصل تابستان بازدیدکننده کمتری دارد و همین امر به جذب گردشگرانی که مایل به تماشای زیبایی‌های بناهای قدیمی شهر با دقت بیشتر هستند، منجر می‌شود.

بهترین شهرهای جهان برای سفرهای پاییزی

کد خبر 689921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.