جزئیات تکمیلی حریق خودرو در پارکینگ مجتمع کاویان / مصدومیت ۲ آتش‌نشان در پی این حادثه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جزئیات تکمیلی حریق خودرو در پارکینگ مجتمع کاویان را تشریح کرد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات تکمیلی وقوع حریق در پارکینگ مجتمع تجاری کاویان، اظهار کرد: بازدید میدانی از محل حادثه انجام و مشخص شد یک خودروی بی‌ام‌و در پارکینگ منهای دوی این مجتمع تجاری طعمه حریق شده و شعله‌های آتش به دو خودروی مجاور آن نیز سرایت کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی در محل حادثه از بروز خسارت جلوگیری کرد و منجر به کنترل آتش‌سوزی شد، افزود: علت این حادثه در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نصب دستگاه‌های مکش دود به منظور تخلیه دود از محل حادثه، تصریح کرد: تیم‌های مربوطه از جمله پلیس راهور، آتش‌نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند.

وی با اشاره به مصدومیت دو آتش‌نشان و دریافت اقدامات درمانی سرپایی در محل حادثه، ادامه داد: بلافاصله پس از گزارش این حادثه، ۶۶ نیروی آتش‌نشان از ۱۶ ایستگاه عملیاتی به همراه ۲۰ دستگاه اطفائیه و خودروهای امدادی به منظور پیش‌بینی تدابیر امنیتی لازم به محل حادثه اعزام شدند.

شیشه فروش گفت: حوادث متعددی مانند حادثه امروز در مجتمع‌های تجاری، مسکونی و کارگاه‌ها رخ داده است و از همین رو مقرر شده که کارگروهی تحت عنوان کارگروه شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تذکرهای ایمنی به هیئت مدیره ساختمان مجتمع تجاری کاویان داده شده بود، اضافه کرد: هیئت مدیره ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی در راستای نصب سیستم‌هایی از جمله سیستم آنلاین اعلام حریق، خروج دود و اطفای حریق الزام دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه ارزیابی ایمنی از تمام ساختمان‌ها باید انجام و نواقص شناسایی شده رفع شود، افزود: چیدمان خودروها در پارکینگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که دسترسی آسان به خروجی و ورودی‌های پارکینگ حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام صنوف نیز باید از لحاظ ایمنی برق، گاز و مواردی از این قبیل مورد ارزیابی قرار گیرند و نسبت به رعایت نکات ایمنی اقدام کنند.

جزئیات تکمیلی حریق خودرو در پارکینگ مجتمع کاویان / مصدومیت ۲ آتش‌نشان در پی این حادثه

کد خبر 689827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.