«به من مربوط بودن»، رمز رستگاری شهدای دفاع مقدس است

فرماندار اصفهان گفت: «به من مربوط بودن»، رمز رستگاری و سعادت شهدای دفاع مقدس بود، امروز نیز برای رسیدن به قله‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، نیازمند این روحیه و شاخصه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی احمدی امروز_ شنبه اول مهرماه_ در مراسم غبارروبی یادمان شهدای گمنام باغ رضوان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس قرار بر این است ایام باشکوه و عظمت آن دوران را گرامی بداریم و در این راستا تلاش کرده، از رشادت‌ها و دوران پرافتخار آن دوران یاد کنیم.

وی افزود: در این هفته باید از افرادی که در آن دوران افتخار آفریند، تجلیل کنیم، اما مهم‌تر این است که ببینیم شهدا چه کردند و برای ادامه راه چه اتفاقی افتاد، چراکه امروز، زمان آزمون است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: امام راحل قبل از شروع جنگ، فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را دادند و فرمودند «جوانان در یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح به دست بگیرند» پس نقشه راه یعنی آمادگی اعتقادی برای مبارزه در عرصه‌های مختلف حتی نظامی نیز برای همگان مشخص شد.

وی افزود: در دفاع مقدس هم مبتنی بر اعتقادات از خاک میهن دفاع کردیم، پس از جنگ تحمیلی امام راحل در آذرماه سال ۱۳۶۷ پیامی دادند که در آن افتخار خود را در دنیا، بسیجی بودن و برای آخرت خود طلب هم‌نشینی با بسیجیان را از خداوند خواستار شدند.

احمدی ادامه داد: بسیجیانی که در دفاع مقدس بودند، گلچین‌های روزگار محسوب می‌شدند، جامعه زمان جنگ تحمیلی، امتحانات سختی دادند و نمرات مختلفی را کسب کردند، شهدا و رزمندگان اسلام با نیت‌های مقدسی چون فرار از پست و مقام دنیا، اطاعت از ولی امر مسلمین، مبارزه با دشمن و رسیدن به مکانی که معصیت خدا نشوند، عازم جبهه‌های جنگ شدند.

وی در ادامه به خاطرات هم‌رزمان خود و معنویت بی‌بدیل فرماندهان دوران دفاع مقدس اشاره و شاد بودن رزمندگان اسلام در آن دوران را به دلیل ادای تکلیف دانست و تاکید کرد: امروز هم نیازمند این صحنه‌ها هستیم، در دفاع مقدس گذشت، ایمان، تقوا، شجاعت، محبت، برادری و داوطلبانه کار کردن موج می‌زد، جامعه امروز نیز نیازمند این شاخصه‌های الهی است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: «به من مربوط بودن» و پرهیز از «به من چه» رمز رستگاری و سعادت شهدای دفاع مقدس بود، امروز برای رسیدن به قله‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، نیازمند این روحیه و شاخصه هستیم، هیچ‌کس فکر سرنگون شدن صدام با آن فضاحت، مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، آزادسازی آن، مقاومت هشت ساله مردم ایران بدون امکانات و موفقیت‌های پی در پی نظام را نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌هایی چون یادواره شهدای گمنام و اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی در باغ رضوان در دوره جدید مدیریتی، حاصل نگاه تحول‌گرایانه یک مدیر جوان است که نسبت به مسائل فرهنگی و دغدغه‌هایش «به من چه» نمی‌گوید.

کد خبر 689801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.