اتصال لوکزامبورگ به فرانسه با مسیر دوچرخه و تراموای سریع‌السیر

لوکزامبورگ از طرح ایجاد یک تراموای سریع‌السیر برای اتصال مرکز شهر پایتخت خود به مرز فرانسه رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت لوکزامبورگ از طرحی برای ارائه تحولاتی عظیم در محور ترافیکی فرانسه و لوکزامبورگ رونمایی کرد که بخشی از آن شامل ساخت یک تراموای سریع‌السیر برای اتصال مرکز شهر لوکزامبورگ، پایتخت آن، به مرز فرانسه می‌شود. تکمیل این سرویس حمل‌ونقل عمومی که در نهایت امکان اتصال بین‌وجهی با شبکه حمل‌ونقل عمومی فرانسه را فراهم می‌کند، برای سال ۲۰۳۲ برنامه‌ریزی شده است.

تراموای یاد شده قرار است دو و نیم برابر سریع‌تر از ترامواهای شهری در شهر لوکزامبورگ حرکت کند. این بدان معنا است که با سرعت متوسط ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

اتصال لوکزامبورگ به فرانسه با مسیر دوچرخه و تراموای سریع‌السیر

دولت اعلام کرد که این تحولات شامل ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید در امتداد این خط تراموا برای اتصال پایتخت لوکزامبورگ و مرز فرانسه نیز خواهد شد که با هدف افزایش هشت برابری دوچرخه‌سواری در آن برنامه‌ریزی شده است.

پیاده‌سازی پروژه تراموا سریع‌السیر لوکزامبورگ-فرانسه با ۱۷ کیلومتر طول حدود یک میلیارد یورو هزینه دارد. این بودجه تنها یک‌سوم کل سرمایه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد که برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در لوکزامبورگ در نظر گرفته شده است و مابقی هزینه صرف تعریض بزرگراه آن قسمت می‌شود، به این معنی که دولت به تداوم ترافیک موتوری به‌عنوان بخش حیاتی اقتصادی منطقه ادامه خواهد داد.

تراموای جدید شامل ساخت ۱۳ ایستگاه به‌صورت مرحله‌ای می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۳۵ راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 689779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.