مولفه قدرت ایران در دفاع مقدس وحدت بود

فرمانده سپاه سلمان گفت: وحدت مردم در جنگ تحمیلی بسیار ستودنی است و یکی از مهم‌ترین مؤلفه قدرت ما همین مسئله بود.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی امروز _ شنبه یکم مهرماه _در نشست بصیرتی با عنوان نقش دفاع مقدس در تربیت طلاب طراز انقلاب اسلامی در حوزه علمیه امام جعفر صادق زاهدان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضران اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است که توانست درس‌های بزرگی را به مردم بدهد.

وی با اشاره به سخنان شهریورماه سال گذشته مقام معظم رهبری پیرامون دفاع مقدس افزود: ایشان در خصوص پرداختن به حقایق دفاع مقدس تاکید کردند و فرمودند هر میزان که از دفاع مقدس دور می‌شویم باید شناختمان نسبت به حقایق دفاع مقدس بیشتر شود.

فرمانده سپاه سلمان گفت: در برهه‌ای از زمان نظام سلطه با عِده و عُده‌ ای که همگان می‌دانند تصمیم گرفت به کشور ما که دو سال هم از انقلاب آن نمی‌گذشت حمله کند.

وی تصریح کرد: در آن زمان که جهان به دو بخش شرق و غرب تقسیم می‌شد و هیچ اتفاقی در دنیا بدون نظر و اراده آنان پیش نمی‌رفت یک انقلاب بر پایه اسلام در ایران به‌وجود آمد که شعار آن نه شرقی و نه غربی بود.

شفائی ادامه داد: این اتفاق برای آنان گران تمام می‌شد و از این رو صدام را جلو انداخته و هر آنچه نیاز داشت به او دادند تا بتوانند این انقلاب را زمین بزنند. در این میان وعده‌ای که به صدام داده بود تجزیه بخش مورد نظر صدام بود، اما خواسته قطعی شرق و غرب از بین رفتن حرکتی بود که در ایران شکل گرفته بود.

فرمانده سپاه سلمان اضافه کرد: در آن برهه دشمنان هر آنچه نیاز بود را در خدمت این حرکت قرار دادند، آن‌ها حتی رسانه‌های خود را با تمام ظرفیت به میدان آوردند. در زمینه سلاح و مهمات نیز هر چه داشتند به میدان آوردند. امروز حقیقت اولی که جوان مان باید بداند این است که دشمن چه عِده و عُده ای را به میدان آورد.

وی گفت: حقیقت دیگری نیز که جوان امروز ما باید بداند این است که مؤلفه قدرتی که توانست ایران اسلامی را پیروز میدان بکند چه بود؟

شفائی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی ایران اسلامی در این جنگ نابرابر مکتب اسلام و فرهنگ عاشورا، رهبری مدبرانه و حکیمانه امام خمینی رحمت الله علیه، وحدت و انسجام مردم بود و در طول جنگ تحمیلی مردم هماهنگی، انسجام و وحدت قابل قبولی را از خود نشان دادند و یکی از مهم‌ترین مؤلفه قدرت این مسئله بود.

فرمانده سپاه سلمان افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی ملت قهرمان ایران در آن زمان استقامت و مقاومت ملت قهرمان ایران در این جنگ بود، این مسئله مهم است که در آن زمان مکتب تسلیم و سازش وجود نداشت.

وی اظهار کرد: امروز شناخت دشمن و آگاهی نسبت به ابزار و برنامه‌های آنان بسیار مهم است، در این جنگ ترکیبی دشمن که از سال گذشته آغاز شده، آنان که شناخت عمیق از دشمن داشتند، در میدان خوب درخشیدند و گمراه نشدند، در طول تاریخ جنگی با این ابعاد گوناگون سابقه نداشته است.

منبع فارس

کد خبر 689752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.