آینده‌سازان کشور در مدارس تربیت می‌شوند

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس امروز (شنبه) مصادف با نخستین روز از مهرماه با حضور رئیس‌جمهور در یکی از مدارس نوساز شهرستان بهارستان از توابع استان تهران نواخته شد.

به گزارش ایمنا، آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ امروز اول مهر با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه و جمعی از معلمان و دانش آموزان در مدرسه نوساز ابتدایی دخترانه شهید امیر کمندی واقع در نسیم شهر شهرستان بهارستان تهران آغاز شد، پس از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، دانش آموزان در حالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، با رئیس جمهور عکس یادگاری انداختند، سپس رئیس‌جمهور با حضور در کلاس‌های درس با دانش‌آموزان گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی در ادامه اظهار کرد: من امسال می‌خواهم پویش مهر را مطرح کنم؛ کشور ما کشوری است که پس از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده است و از شما می‌خواهم با کمک والدین و معلمان خود به دستاوردهای این انقلاب بپردازید و برای پیشرفت کشور از صنعت تا آموزش و پرورش پیشنهاد دهید.

وی افزود: مشارکت شما دانش آموزان مهم است و باید با نگاه به وضعیت ساخت و ساز و آب و برق احساس مسئولیت کنید.

رئیس‌جمهور این را هم خطاب به والدین گفت: نباید فضای ارتباطی را از دست دهید، راه‌زنانی هستند که می‌خواهند نوع تفکر بچه‌ها را بربایند، بنابراین مشارکت شما مهم است و شخصیت دانش‌آموزان باید اسلامی ایرانی باشد.

وی خطاب به معلمان گفت: افزایش بهره‌وری را سال گذشته تاکید کردم و امسال هم تاکید می‌کنم؛ تاکید بر بهره‌وری یعنی تلاش کنید، بهترین برداشت را از نیروی انسانی و امکانات موجود داشته باشید، همچنین معلمان باید تلاش کنند که سطح نمرات، دانش و آگاهی دانش‌آموزان افزایش پیدا کند، کار آموزش و پرورش بسیار مهمی است، آموزش‌و پرورش از این جهت حائز اهمیت است که نیروسازی، کادرسازی و هویت‌سازی می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه آینده دست افرادی است که امروز در آموزش و پرورش ساخته می‌شوند، ادامه داد: آینده‌سازان کشور در این مدارس تربیت می‌شوند، انجام این مأموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است. معلم، شخصیتی است که بچه از او الگو می‌گیرد، هم الگوی علمی است و هم الگوی عملی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده و مدرسه در شکل‌گیری هویت و شخصیت کودکان تأثیرگذار است، خانواده‌ها ارتباطشان را با مدارس قطع نکنند و همواره کودک باید حس کند که بین خانه و مدرسه قرار دارد که دو مجموعه اثرگذار هستند، پدر و مادر در هویت‌سازی و شخصیت‌سازی فرزند نقش دارد، نقش خانه و خانواده و ارتباط خانه و خانواده با مدرسه بسیار اهمیت دارد، مدرسه مرکز علم، امید، نشاط و ایمان است.

صحرایی: امروز، روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ما است

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این آئین گفت: امروز روز تولد دوباره امید و آینده در کشور است و بیش از ۱۶.۵ دانش‌آموز حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه دولتی و حدود ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از ۳ هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان هشت میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود ۸.۵ میلیون پسر خواهد بود و حدود ۶۰۰ هزار دانش‌ آموز اتباع به عنوان مهمانان مدارس ایرانی یکی از نکات افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: ایرنا

کد خبر 689622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.