افت ۸۰ درصدی سود و ریسک نقدشوندگی یک شرکت بورسی

شرکت تجهیز نیروی زنگان (نماد شزنگ) نزدیک به ۲۹۹ میلیون تومان مالیات پرداخته و به زحمت یک میلیارد تومان سود خالص ساخته که افت ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدت زیادی است که در حال بررسی شرکت‌ها از لحاظ صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال هستیم، اغلب شرکت‌ها فعال در بازارهای اصلی بورس و فرابورس بودند، امروز به دنبال بررسی شرکت تجهیز نیروی زنگان با نماد شزنگ هستیم که پذیرفته شده در بازار پایه نارنجی فرابورس است و تعداد برگه سهام این شرکت ۲۸ میلیون برگه سهم و ارزش بازار آن ۳۰۰ میلیارد تومان است.

آخرین قیمت معامله شده سهام این شرکت در محدوده ۱۱ تومان بوده است، در اردیبهشت ماه قیمت سهام این شرکت برابر با ۱۸ هزار تومان بوده است و اصلاح قیمتی ۳۸ درصدی را به ثبت رسانده است، گفتنی است معامله در بازار پایه فرابورس دارای ریسک زیادی از جمله ریسک نقد شوندگی دارایی است و لازم است معامله گران نسبت به این موضوع اطلاع کافی داشته باشند.

آخرین گزارشی که این شرکت منتشر کرده مربوط به دوره مالی منتهی به سی‌ویکم مردادماه ۱۴۰۲ است و در این گزارش نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد عملیاتی شرکت و هزینه‌های عملیاتی تغییرات زیادی نداشته است و به ترتیب برابر با ۷۹ میلیارد و ۷۱ میلیارد تومان بوده است، سود ناخالص شرکت نیز در سطح هشت میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بوده که افت ۲۴ درصدی داشته است.

هزینه‌های فروش اداری تغییرات زیادی داشته و با رشد ۹۵ درصدی به چهار میلیارد ۷۰۰ میلیون برگه سهم رسیده است، سود عملیاتی شرکت با کاهش ۵۷ درصدی به سه میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است،
هزینه‌های مالی برابر با دو میلیارد ۵۰۰ بوده است و سود قبل از پرداخت مالیات برابر با یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

شرکت نزدیک به ۲۹۹ میلیون تومان مالیات پرداخته و به زحمت یک میلیارد تومان سود خالص ساخته که افت ۸۰ درصدی داشته است.

کد خبر 689607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.