برگزاری یادواره ۱۵۲۱ شهید تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری یادواره شهدای این تیپ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسن حکمتیان امروز_ پنجشنبه، سی‌ام شهریورماه_ در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در ۳۱ شهریورماه و رژه اقتدار نیروهای مسلح، گردان‌های نمونه تیپ ۴۸ فتح استان رژه نیروی انسانی را در سطح شهر یاسوج اجرا خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر رژه نیروی انسانی رژه خودرویی که ادوات ما در بازدارندگی است، اجرا خواهد شد.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات جدیدی که وارد شده و باعث بالا رفتن توان رزمی شده‌است، به عنوان نمونه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

حکمتیان با اشاره به اینکه دیدار با رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا و آزادگان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، ادامه داد: بخشی از اقتدار تیپ ۴۸ فتح استان در قالب نمایشگاه در جلوی دانشگاه یاسوج برای بازدید عموم برقرار است.

وی از تجلیل ۱۵۰ فرمانده گردان دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، خبر داد و تاکید کرد: بازدید از تمام خانواده‌های پاسدار شهید استان در دفاع مقدس در هفته اخیر از دیگر برنامه‌های تیپ مستقل ۴۸ فتح است.

فرمانده تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شبی را بدون سرکشی از خانواده شهید، ایثارگر یا بسیجی را نخواهم گذراند و معتقدم وظیفه داریم که از این ارزش‌ها حراست و صیانت کنیم.

حکمتیان از اجرای برنامه شب‌های شیدایی با همکاری صداوسیما استان کهگیلویه و بویراحمد، خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تبیین دستاوردهای جنگ تحمیلی با حضور فرماندهان سپاه پاسداران کشور اجرا می‌شود.

وی بازسازی عملیات غرورآفرین کربلای پنج را از دیگر برنامه‌های مهم در هفته دفاع مقدس در استان دانست و افزود: در کربلای پنج تا ۱۳ کیلومتری شهر بصره رسیدیم و این شهر بعد از بغداد بزرگترین شهر عراق است، در این عملیات تیپ ۴۸ نقش داشت و از جمله عملیات‌های موفق در دوران جنگ بود.

فرمانده تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این عملیات از شنبه یکم مهرماه در محل دهکده دفاع مقدس در شهر یاسوج برگزار خواهد شد و هدف از آن آشنایی نسل جوان با فضای جنگ و دستاوردهای دفاع مقدس است.

حکمتیان ادامه داد: از ادوات سنگین، نیمه سنگین و مهمات مشخی در این عملیات استفاده خواهد شد و تجربه جنگ و معارف دفاع مقدس روایت خواهد شد.

وی گفت: همه ۴۳ هزار شهید، رزمنده و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد که در جنگ تحمیلی حضور داشتند از تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

فرمانده تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز پنجشنبه ششم مهرماه یادواره هزار و ۵۲۱ شهید تیپ مستقل ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد ساعت ۱۹ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل دهکده دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

حکمتیان خاطرنشان کرد: یادواره شهدای شمال‌غرب و غرب استان کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار خواهد شد.

وی گفت: مواکب کهگیلویه و بویراحمد در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی فعالیت می‌کنند و بخشی از این مواکب برای خدمت‌رسانی به مردم در حاشیه برنامه‌های دفاع مقدس مستقر خواهند شد.

کد خبر 689283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.