سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

آغاز سال تحصیلی در کشورهای سراسر جهان بسته به محل جغرافیایی و طول آن نسبت به فرهنگ آموزشی هر کشور نسبت به دیگری متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال تحصیلی در بیشتر نقاط جهان آغاز شده است و در بخش‌هایی از آن دانش‌آموزان در حال حاضر سخت مشغول کسب علم هستند. با بیش از ۱۹۰ کشور در ۲۴ منطقه زمانی جهان، سال‌های تحصیلی به اشکال مختلفی سپری می‌شود که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

ایالات‌متحده‌آمریکا، از سپتامبر تا ژوئن

دانش‌آموزان در ایالات‌متحده به مدت ۱۸۰ روز در سال از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر به مدرسه می‌روند. سال تحصیلی آمریکا از سپتامبر شروع و بسته به مدرسه به چهار یا دو ترم تقسیم می‌شود. سال تحصیلی تا ژوئن ادامه دارد و پس از آن تعطیلات تابستانی آغاز می‌شود که تا اواخر آگوست ادامه دارد. دانش‌آموزان آمریکایی در ماه‌های دسامبر، فوریه و آوریل تعطیلاتی کوتاه‌مدت دارند. سیستم مدرسه‌ای این کشور دانش‌آموزان را ملزم به ۱۱ سال تحصیل می‌کند، اما اکثر دانش‌آموزان ۱۲ سال درس می‌خوانند. میانگین کلاس‌ها نیز ۲۳ دانش‌آموز است.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

استرالیا، از اواسط دسامبر تا اواخر ژانویه

دانش‌آموزان در استرالیا ۲۰۰ روز در سال از ۹ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر به مدرسه می‌روند و ناهار را در مدرسه می‌خورند. سال تحصیلی آن‌ها از اواخر ژانویه تا اواسط دسامبر طول می‌کشد و تعطیلات تابستانی از اواسط دسامبر تا اواخر ژانویه است. سال تحصیلی در استرالیا به چهار ترم تقسیم می‌شود که هر ترم ۹ تا ۱۱ هفته طول می‌کشد. دانش‌آموزان بین هر ترم دو هفته تعطیلات دارند. تعداد سال‌های تحصیلی در استرالیا حداقل ۱۱ و معمولاً ۱۲ سال و میانگین کلاس‌ها ۲۴ دانش‌آموز است.

مهدکودک اولین سال تحصیل رسمی، پس از آن دبستان از سال اول تا ششم و در نهایت دبیرستان از سال هفتم تا دوازدهم تحصیلی است. به این ترتیب دانش‌آموزان از ۶ تا ۱۸ سالگی در مدرسه درس می‌خوانند.

فرانسه، از آگوست تا ژوئن

روز مدرسه در فرانسه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر است. دانش‌آموزان در روزهای شنبه به‌صورت نصف روز به مدرسه می‌روند و یکشنبه یا چهارشنبه برای آن‌ها تعطیل است. سال تحصیلی در این کشور از آگوست تا ژوئن ادامه دارند و به چهار ترم هفت هفته‌ای با یک تا دو هفته تعطیلات تقسیم می‌شود. مدارس دولتی فرانسه یک زمان ناهار و استراحت دو ساعته دارند. دانش‌آموزان معمولاً از سنین ۶ تا ۱۸ سال به مدرسه می‌روند و میانگین تعداد آن‌ها در هر کلاس ۲۳ نفر است. پوشیدن لباس فرم الزامی نیست.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

برزیل، از اواسط دسامبر تا اواخر ژانویه

برزیل دارای ماه‌های تابستانی مشابه استرالیا است و دانش‌آموزان از هفت صبح تا ۱۲ ظهر درس می‌خوانند تا ناهار را به‌عنوان مهم‌ترین وعده غذایی روز در کنار خانواده صرف کنند. اکثر مدارس برزیلی دانش‌آموزان را ملزم به پوشیدن لباس فرم می‌کنند و میانگین اندازه کلاس‌ها ۲۳ دانش‌آموز یا بیشتر است.

ژاپن، از آوریل تا مارس

اکثر مدارس ژاپن بر اساس برنامه سه ماهه پیش می‌روند. سال تحصیلی در این کشور از آوریل شروع می‌شود و در مارس بعد با تعطیلات تابستان، زمستان و بهار که سه ترم را از هم جدا می‌کند، به پایان می‌رسد. دانش‌آموزان موظف به پوشیدن لباس فرم هستند و قوانین گسترده‌ای برای مدل مو، کفش، جوراب، طول دامن، آرایش، لوازم جانبی و موارد دیگر در مدارس وجود دارد. در هر کلاس درس ژاپن میانگین تعداد دانش‌آموزان ۲۹ نفر است که پنج یا شش کامپیوتر بین آن‌ها مشترک است.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

چین، از اول سپتامبر تا اواسط جولای

سال تحصیلی در چین از ابتدای سپتامبر آغاز می‌شود و تا اواسط جولای ادامه دارد. دانش‌آموزان چینی تعطیلات تابستانی خود را با حضور در کلاس‌های تابستانی یا کنکور می‌گذرانند. متوسط روز مدرسه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر با دو ساعت استراحت ناهار است. سیستم مدرسه در چین شامل ۹ سال آموزشی می‌شود و گذراندن دوران دبیرستان الزامی نیست، اما رایج است. هر کلاس درس در چین حدود ۳۰ دانش‌آموز دارد. آموزش و پرورش در چین از آغاز قرن بیست‌ویکم تحت اصلاحات قرار گرفته است و برنامه درسی آن برای تأکید بر فعالیت‌های گروهی و سایر روش‌هایی که خلاقیت و نوآوری را تقویت می‌کند، بازنویسی شده است.

کره شمالی، از مارس تا فوریه

آموزش در کره شمالی رایگان و همگانی است و به‌طور سنتی از سنین ۴ تا ۱۵ سالگی به مدت ۱۲ سال در مدارس دولتی اجباری است که شامل یک سال در مهدکودک، پنج سال در مدرسه ابتدایی، سه سال در دبیرستان عمومی و سه سال در دبیرستان عالی می‌شود. سال تحصیلی در کره شمالی از مارس تا فوریه طول می‌کشد و دانش‌آموزان باید لباس فرم ارائه‌شده توسط دولت را بپوشند و بسیاری از آن‌ها از دولت خود اتاق و غذا دریافت می‌کنند.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

روسیه، از اول سپتامبر تا اواخر می

سال تحصیلی در روسیه از اول سپتامبر تا اواخر ماه می ادامه دارد. دانش‌آموزان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا سه بعدازظهر در کلاس حضور دارند و پوشیدن لباس فرم الزامی نیست، در عوض تشویق می‌شوند که لباس گرم بپوشند. دانش آموزان از کلاس اول تا دهم در یک کلاس با هم می‌مانند و هر کلاس حدود ۱۶ دانش‌آموز دارد. پایه دهم به‌عنوان آخرین سال تحصیل مهم و اجباری است و کلاس‌های یازدهم و دوازدهم به‌صورت اختیاری به‌منظور آمادگی برای امتحانات ورودی دانشگاه ارائه می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند به جای این دو سال اختیاری به مدارس حرفه‌ای برای یادگیری مهارت‌های تجاری بروند.

کره جنوبی، از مارس تا فوریه

سال تحصیلی در کره جنوبی معمولاً از مارس تا فوریه ادامه دارد و به دو ترم (مارس تا جولای و سپتامبر تا فوریه) تقسیم می‌شود. روزهای مدرسه از ساعت هشت صبح تا چهار بعد از ظهر است و در بسیاری از مدارس تا عصر است. دانش‌آموزان در کره جنوبی پیش از ترک کردن کلاس‌ها به‌طور کامل آن را تمیز می‌کنند. کلاس‌ها در کره جنوبی برای دانش‌آموزان ثابت است و معلمان در طول روز در بین کلاس‌ها جابه‌جا می‌شوند. هر کلاس حدود ۳۰ دانش‌آموز دارد که ۱۰ کامپیوتر را به اشتراک می‌گذارند. دانش‌آموزان از دوشنبه تا جمعه به مدرسه می‌روند و برگزاری کلاس‌های روز شنبه در طول سال پراکنده است. دانش‌آموزان در مدرسه غذا می‌خورند یا بعد از ساعت پنج بعد از ظهر و قبل از شروع جلسات مطالعه یا فعالیت‌های دیگر در خانه غذای مختصری می‌خورند.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

کاستاریکا، از فوریه تا دسامبر

کاستاریکا یکی از باسوادترین کشورهای آمریکای مرکزی است که بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۵ سال آن قادر به خواندن و نوشتن هستند. کاستاریکا یکی از نخستین کشورها در آمریکای مرکزی و جنوبی بود که آموزش عمومی رایگان ارائه کرد و سال تحصیلی در آن از فوریه تا دسامبر ادامه دارد. دانش‌آموزان از دسامبر تا فوریه و چند هفته در ماه جولای تعطیلات دارند. به‌طور متوسط در هر کلاس این کشور حدود ۲۸ دانش‌آموز وجود دارد که موظف هستند از سنین شش تا ۱۵ سال، ۹ سال تحصیل رسمی را با پوشیدن لباس فرم و تهیه ناهار و تنقلات سپری کنند و در سن ۱۵ سالگی وارد کالج شوند.

کنیا، از ژانویه تا اکتبر

سال تحصیلی در کنیا به سه ترم تقسیم می‌شود که هر ترم ۱۳ هفته طول می‌کشد. در بین ترم یک و دو یک ماه و بین ترم دو و سه، دو هفته وقفه وجود دارد. طول ترم‌ها از ژانویه تا آوریل، می تا ۱۲ آگوست و ۲۸ آگوست تا ۲۷ اکتبر است. روزهای مدرسه از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر و پوشیدن لباس فرم در مدارس دولتی اجباری است. اکثر کلاس‌ها حدود ۳۰ دانش‌آموز دارد و در بسیاری از مدارس ناهار ارائه می‌شود. از آنجا که کنیا با مشکلات شدید اقتصادی و زیست‌محیطی مواجه است، برخی از دانش‌آموزان تمام یا بخشی از ناهار خود را برای تقسیم با خانواده به خانه می‌برند.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

مکزیک، از سپتامبر تا ژوئن

سال تحصیلی در مکزیک از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. دانش‌آموزان از دوشنبه تا جمعه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به مدرسه می‌روند و شنبه‌ها می‌توانند در کلاس‌های انتخابی خود شرکت کنند. مدارس ابتدایی و راهنمایی مکزیک دانش‌آموزان را ملزم به پوشیدن لباس فرم می‌کنند. در هر کلاس حدود ۲۴ دانش‌آموز وجود دارد.

نیجریه، از ژانویه تا دسامبر

سال تحصیلی در نیجریه از ژانویه تا دسامبر ادامه دارد و سال به سه ترم با یک ماه تعطیلی بین هر ترم تقسیم می‌شود. دانش‌آموزان باید لباس فرم بپوشند و از قوانین مربوط به مو، جواهرات و محدودیت‌های لوازم جانبی پیروی کنند هر کلاس در نیجریه حدود ۴۰ دانش‌آموز دارد.

سال‌ تحصیلی در کشورهای سراسر جهان چگونه است؟

کد خبر 689248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.