اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا

رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا گفت: مهارت و کارایی بسیار بالای مهندسان ایرانی منشأ کارها و اقدامات بزرگ و ماندگاری در سریلانکا خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین روز از سفر به نیویورک، صبح امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه_ به وقت محلی، در دیدار «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا که در هتل محل اقامت هیئت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، تعاملات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را خوب، اما ناکافی ارزیابی کرد و با اشاره به فراهم شدن بستر برای تقویت و ارتقای مناسبات تجاری فی‌مابین، بر ضرورت فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سریلانکا تاکید کرد.

رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا اظهار کرد: مهارت و کارایی بسیار بالای مهندسان ایرانی منشأ کارها و اقدامات بزرگ و ماندگاری در سریلانکا خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر سریلانکا در شبه قاره هند، توسعه و تعمیم روابط دو کشور به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و بر حفظ استقلال کشورهای منطقه و ممانعت از نفوذ و جولان قدرت‌های سلطه‌گر تاکید کرد.

«رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در این دیدار عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس را تبریک گفت و ضمن اعلام پایبندی و تعهد دولتش نسبت به بهبود مناسبات دو کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی، فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سریلانکا را از جمله راهکارهای تقویت و ارتقای سطح این روابط عنوان کرد.

کد خبر 689142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.