ضرورت تعامل شهرداری و جامعه پزشکی برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مطب پزشکان

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعامل و ارتباط دوسویه شهرداری و جامعه پزشکی در راستای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مطب‌های پزشکان در یزد امری ضروری است که باید اعمال شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی اظهار کرد: جمع‌آوری زباله‌های عفونی، طبق قانون بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی است و شهرداری برابر با ماده هفت قانون شهرداری‌ها، وظیفه‌ای در این خصوص ندارد اما در اکثر شهرها، شهرداری‌ها همچون شهرداری یزد با اخذ بهای خدمات مصوب‌شده از طرف شورای‌شهر برای جمع‌آوری زباله عفونی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یزد با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد مرکزی به نام مرکز دفع بهداشتی و فنی زباله‌های عفونی راه‌اندازی کرده است، افزود: در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها طبق قرارداد زباله‌های عفونی به طور اصولی جمع‌آوری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در مطب‌های خصوصی نبود قرارداد باعث ایجاد مشکلاتی مانند عدم پرداخت بهای خدمات جمع‌آوری از طرف اغلب مطب‌های پزشکان و یا بعضاً جمع‌آوری غیراصولی زباله‌های عفونی شده است و از طرفی شهرداری نیز گاهی برای وصول چنین بدهی‌هایی به ناچار طبق ماده ۷۷، از طریق اخذ جریمه از پزشکان اقدام می‌کند که موجب دلخوری و واکنش‌های منفی از سوی جامعه پزشکی می‌شود.

وی افزود: برای حل این معضل و ساماندهی موضوع جمع‌آوری اصولی و فنی زباله‌های عفونی پیشنهاد می‌شود با توجه به اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی، توسط شهرداری و با همکاری سازمان نظام‌پزشکی در سال جاری و سال‌های آینده با هر پزشک قراردادی در این خصوص منعقد شود و همزمان موضوع بدهی‌های سال‌های قبل نیز با هماهنگی‌های فی‌مابین و در مسیری منطقی و قانونی پیگیری و به نتیجه برسد.

کد خبر 689062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.