آخرین اخبار استخدامی آموزگاری، دبیری و هنرآموزی ۱۴۰۲ / پایان شهریور نتایج اعلام می‌شود؟

۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی امسال شرکت کرده‌اند و بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیش از ۲۲ هزار دبیر و هنرآموز جذب این دستگاه خواهند شد، پایان شهریور آخرین تاریخی است که از سوی مسئولان این حوزه برای اعلام نتایج نهایی اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اظهارات مسئولان وزارت آموزش و پرورش مقرر شده بود که تا عصر روز دوشنبه، بیست‌وهفتم شهریورماه، نتایج آزمون استخدام آموزگاری اعلام شود، اما همچنان چندین هزار نفر چشم انتظار اعلام نتایج هستند و این در حالی است که افرادی که آزمون دبیری و هنرآموزی را پشت سر گذاشتند هم هنوز در پیچ و خم اعلام نتایج ارزیابی‌ها هستند و پایان شهریور آخرین تاریخی است که از سوی مسئولان مربوطه برای اعلام نتایج مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + آخرین اخبار

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی، اظهار کرد: تعداد کل شرکت‌کنندگان در آزمون دوازدهم مردادماه در ۲۹ گروه شغلی این آزمون، ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر بود.

وی افزود: حدود دو برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی فراخوانده شدند تا بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار و ۱۸۴ دبیر و هنرآموز و به تفکیک حدود ۱۹ هزار دبیر و بیش از ۳ هزار هنرآموز جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.

۴۲ هزار و ۶۶۳ داوطلب دبیری و هنرآموزی به مرحله ارزیابی تکمیلی رفته‌اند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مجموع ۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده‌اند، گفت: آزمون کتبی برای اولین بار با رویکرد متفاوت و تحولی در حوزه منابع آزمون بر اساس برنامه درسی ملی، حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه و اعلام شد.

وی درباره آخرین وضعیت برگزاری ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان مرحله اول این آزمون، ادامه داد: پس از اعلام نتایج، برنامه‌ریزی برای تکمیل مدارک، بررسی صلاحیت عمومی و حرفه‌ای داوطلبان انجام شد؛ یعنی از روز شنبه یازدهم شهریور فرایند تحویل مدارک، بررسی مدارک داوطلبان و مصاحبه عمومی آغاز شده است.

کاظمی با اشاره به فرایند ارزیابی تکمیلی و آموزش ارزیابان حرفه‌ای، تصریح کرد: به منظور انجام ارزیابی تکمیلی، حدود ۵ هزار ارزیاب حرفه‌ای تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور در سراسر کشور آموزش داده شدند.

آغاز ارزیابی تکمیلی داوطلبان از ۱۳ شهریور و اتمام فرایند ارزیابی تکمیلی تا پایان شهریور

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه سیزدهم شهریور نیز ارزیابی تکمیلی داوطلبان آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، افزود: در فرایند ارزیابی تکمیلی، شایستگی داوطلبان با سه ابزار احراز و سنجیده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه احراز صلاحیت با رویکرد تحولی برای جذب و انتخاب بهترین معلمان در حال انجام است، ادامه داد: در این شیوه، شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی سنجیده و بهترین‌ها متناسب با رویکردهای سند تحول بنیادین برای آموزش فرزندان ایران اسلامی جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، روزانه حدود ۷۰۰ کانون ارزیابی در سراسر کشور، فرایند ارزیابی تکمیلی داوطلبان را انجام خواهند داد، در کانون‌های ارزیابی، ارزیابان حرفه‌ای و تخصصی با استفاده از سه ابزار (ارائه تحلیلی، بحث گروهی و ارائه تدریس تخصصی)، شایستگی‌های داوطلبان را برای ورود به حرفه معلمی می‌سنجند.

کاظمی در ارتباط با زمان‌بندی فعالیت کانون‌های ارزیابی تکمیلی و اعلام نتایج نهایی، اظهار کرد: تمام استان‌ها با فعالیت جهادی و شبانه‌روزی در تلاش هستند تا پایان شهریور، این فرایند به اتمام برسد و نتایج نهایی پذیرفته شدگان این آزمون پس از جمع‌بندی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش اعلام می‌شود.

وی با اشاره به نظر داوطلبان و فرهنگیان از فرایند تحولی و جدید ارزیابی تکمیلی، گفت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده در مراحل و سطوح مختلف از داوطلبان، ارزیابان، فرهنگیان و مدیران مدارس، مناطق و استان‌ها، شاهد یک رضایت‌مندی مطلوب از فرایند ارزیابی تکمیلی به منظور جذب جوانان مؤمن، انقلابی، خلاق و نوآور به عنوان معلمان ایران اسلامی هستیم.

علت اعلام نشدن نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگاری

نهم مردادماه سال جاری سجاد صدیقی، مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون آموزگاری نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود.

همچنین ششم شهریورماه رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم نتایج نهایی آزمون آموزگاری هفته آینده اعلام شود.

دوازدهم شهریورماه نیز مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری تصریح کرد: هر زمان نتایج ارزیابی و مصاحبه داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کرده‌اند به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود، یک هفته کاری پس از آن نتایج نهایی را اعلام خواهیم کرد؛ بر اساس گفته‌های این مقام مسئول در سازمان سنجش تا آن زمان اطلاعات ارسال نشده بود.

هفدهم شهریورماه مدیر پروژه آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش درباره اعلام نشدن نتایج آزمون استخدامی آموزگاری گفت: نمرات ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

وی علت تأخیر در اعلام نتایج را تأیید صحت فرایند آزمون توسط ناظر یعنی سازمان اداری و استخدامی کشور دانست و ادامه داد: با توجه به تغییرات جدی، جدید بودن و طراحی دانش پایه برای اولین بار در آزمون استخدامی آموزگاری امسال در راستای شایسته‌گزینی و عدالت محوری، برگزاری و جمع‌بندی این آزمون، زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.

از آن جایی که روزهای پایانی شهریورماه را سپری می‌کنیم اما باز هم از اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگاری خبری نیست، بیست‌وپنجم شهریورماه ستاد آزمون استخدامی آموزگاری پیرامون تأخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری، توضیحاتی را ارائه کرد؛ مبنی بر اینکه: وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از پایان روند ارزیابی تکمیلی، مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان را آغاز کرده است، اما با توجه به رعایت ملاحظات و مسائلی از جمله بررسی وضعیت غایبین موجه در فرایند ارزیابی و حضور مجدد آنها و درج دوگانه غیبت و نمره برای آنها، جوابیه‌های کمیسیون پزشکی و الزام بررسی صلاحیت آنها، انتخاب و پردازش دو شغل محل جهت اعلام نتایج، وجود سهمیه‌های متفاوتی از جمله سهمیه پنج و ۲۵ درصد ایثارگران، سه درصد معلولان و پردازش آنها به تفکیک هر شغل محل و همچنین وجود سهمیه بومی و سهمیه‌های مختلف در هر شغل محل، قانون جوانی جمعیت و لزوم اعمال آن، دقت در انتخاب شغل محل در دو استان مختلف و لزوم پردازش اطلاعات و رقابت داوطلبان در هر دو استان، پردازش چهار نمره مجزا برای داوطلبان با رعایت تمام موارد و سهمیه‌های فوق و بررسی نمرات حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی به تفکیک آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی محاسبه و کسب حد نصاب هر یک از حیطه‌ها و همچنین محاسبه کف نمره کل آزمون مطابق دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری و با توجه به حساسیت و پیچیدگی محاسبه‌های موجود، پردازش و کنترل نمره‌های فوق به دقت و گاهی به صورت دستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این امر سبب طولانی شدن کنترل و پردازش اطلاعت گردیده و در نهایت زمان بیشتری را در جمع بندی و اعلام نتایج به خود اختصاص داده است.

نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ را در اسرع وقت، در نهایت اوایل هفته جاری، منتشر کرده تا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کلاس‌های درس نیز سازماندهی شوند.

این در حالی است که از اوایل هفته جاری به اواسط هفته جاری رسیده‌ایم و هنوز نتایج اعلام نشده است.

روز دوشنبه، بیست و هفتم شهریورماه، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نتایج آزمون آموزگاری اعلام می‌شود و باید ببینیم این اتفاق می‌افتد یا خیر؟ اما در هر صورت با این تأخیر در اعلام نتایج، معلمانی سر کلاس درس می‌روند که دوره آموزشی را طی نکرده‌اند.

کد خبر 688884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    7 0
    تربیت نیروی انسانی مهمتر از تربیت دانش‌آموزان هست. وقتی مرکزی با زیرمجموعه خودش از همان ابتدا با خلف وعده، عدم صداقت، تنش و استرس آفرینی و در آینده هم با عدم پشتیبانی مالی و رفاهی درست با آنان این چنین رفتار می‌کند انتظار موفقیت در تربیت و آموزش دانش‌آموزان را هم نباید داشت. و متاسفانه بذر بسیاری از ناهنجاریها بدین شکل به صورت ناخودآگاه در روان جامعه کاشته می‌شود.
  • سلا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    3 1
    نتایج اعلام شد
  • تمیر IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    جواب اعتراض ها نیومده منی که با یک نمره کمتر رد شدم و مطمئنم بیشتر می‌گرفتم چرا جواب نمیدن لااقل بزنن بررسی بخدا مردیم و زنده شدیم اگه نمیخاین جواب بدین چرا اعتراض بزنیم