صرافی دیجیتال بایننس + ویژگی‌، معاملات و ارز دیجیتال Binance Exchange

صرافی بایننس (Binance) یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال (Digital Currency) جهان است که هر روز میلیون‌ها تراکنش کریپتو در آن انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، بایننس یک صرافی ارز دیجیتال است که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد، در این صرافی امکان معامله و ترید به صورت اسپات و فیوچرز وجود دارد، این صرافی رتبه‌ی اول را در رنکینگ صرافی‌ها با توجه به رتبه بندی سایت معروف و مشهور کوین مارکت کپ به خود اختصاص داده است و جز بهترین صرافی‌هایی است که به معامله گران خدمات ارائه می‌دهد. صرافی بایننس (Binance) یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال است که محیطی ایده آل برای مبادله بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال را فراهم کرده است. این پلتفرم در حال حاضر از نظر حجم معاملات، بزرگترین پلتفرم مبادلات کریپتو به کریپتو مبادله بین دو جفت ارز دیجیتال- در سراسر جهان است. بایننس همچنین رمز ارز خود را به نام بایننس کوین (BNB) در بازار عرضه کرده است.

مؤسس صرافی بایننس

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مؤسس صرافی بایننس است. این مرد ۴۳ ساله چینی که به اختصار CZ نامیده می‌شود، بنیانگذار صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است. چانگ پنگ ژائو در سال ۱۹۷۷ میلادی در استان جیانگ‌سو چین به دنیا آمد. پدر و مادر CZ هر دو معلم بودند. پدر او عقاید سیاسی مخالف حکومت چین داشت و همین موضوع باعث شد تا در سن ۱۲ سالگی چانگ پنگ ژائو همراه خانواده‌اش از کشور چین اخراج شوند. خانواده او مجبور به ترک کشورشان شدند و در نهایت به کانادا مهاجرت کردند.

مؤسس صرافی بایننس در مصاحبه‌ای اشاره می‌کند که من تقریباً هر ۵ سال یک بار محل زندگی خود را تغییر داده‌ام و در کشورهای زیادی از جمله چین، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن و سنگاپور زندگی کرده‌ام. او در سنین نوجوانی به دلیل مشکلات مالی خانواده وارد بازار کار شد. مهاجرت به کشور جدید شرایط دشواری را برای او و خانواده‌اش به وجود آورده بود که او را مجبور به کار کردن می‌کرد. کار در مک دونالد و در شیفت شبانه پمپ بنزین از جمله مشاغلی بود که مؤسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان در آنها مشغول به کار بوده است.

صرافی دیجیتال بایننس + ویژگی‌، معاملات و ارز دیجیتال Binance Exchange

محدودیت بایننس برای ایران

در نوامبر ۲۰۱۸ زمانی که ملت عزیزمان دوباره در معرض تحریم‌های سیاسی قرار گرفت، بایننس نیز در این زمینه با کشور آمریکا همکاری کرد و دسترسی کاربران ایرانی را به این صرافی محدود کرد. راه‌های دور زدن تحریم هنوز وجود داشت و دارد. تغییر آی‌پی و استفاده از VPSها مشکلات محدودیت دسترسی به این پلتفرم را برطرف کرد. و هنوز هم برخی کاربران ایرانی در این صرافی‌ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول هستند.

لانچ پد بایننس برای عرضه اولیه

بایننس به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان، به منظور توسعه و پشتیبانی از پروژه‌های نوظهور در حوزه بلاک‌چین و رمزارزها، یک پلتفرم عرضه اولیه به نام بایننس لانچ پد ارائه کرده است. این پلتفرم به تیم‌های توسعه‌دهنده امکان می‌دهد تا توکن‌های جدید خود را به صورت عمومی عرضه کرده و میزان تأمین مالی لازم برای اجرای پروژه خود را تأمین کنند.

با استفاده از بایننس لانچ‌پد، پروژه‌های نوظهور می‌توانند در قالب عرضه اولیه توکن‌ها (Initial Coin Offering یا ICO) به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند پیشنهاد کنند. این فرصت به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا منابع مالی لازم برای توسعه و اجرای پروژه‌های خود را از طریق فروش توکن‌های خود به دست آورند. در واقع، بایننس لانچ‌پد به عنوان یک پلتفرم برای ارتباط مستقیم بین توسعه‌دهندگان و جامعه سرمایه‌گذاری عمل می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بایننس لانچ‌پد، ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع است. سرمایه‌گذاران می‌توانند به پروژه‌های مختلف با توجه به علاقه و ترجیحات خود سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، امکانات امنیتی بسیار بالا و نظارت دقیق بر پروژه‌های عرضه اولیه، اعتماد سرمایه‌گذاران را به این پلتفرم افزایش می‌دهد.

ترید ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

رابط کاربری ساده و قابل فهم صرافی بایننس امکان ترید ارزهای دیجیتال را برای تمامی کاربران فراهم کرده است و نیازی به حرفه‌ای بودن نیست. در این پلتفرم کاربران می‌توانند به راحتی انواع ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنند. به تازگی نیز امکان مبادله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات نیز وجود دارد. رابط کاربری این صرافی بسته به انتخاب کاربر می‌تواند به سه قسمت ساده (Basic)، کلاسیک (Classic) و حرفه‌ای (Advanced) تقسیم شود.

صرافی دیجیتال بایننس + ویژگی‌، معاملات و ارز دیجیتال Binance Exchange

معاملات لحظه‌ای (Spot)

معاملات لحظه‌ای یا معاملات Spot معاملاتی است که به صورت آنی تسویه می‌شود و خریدار و فروشنده در یک قیمت مشخص، مقدار معینی ارز دیجیتال را با هم معامله می‌کنند. برای معاملات لحظه‌ای سه رابط کاربری در دسترس قرار دارد. برای کاربران تازه وارد حالت‌های کلاسیک و حرفه‌ای پیچیده به نظر می‌رسند. رابط کاربری Avanced به کاربر اجازه می‌دهد تا از ابزارهای نمایش رسم اضافی استفاده کنند. در حالی که نمایش کلاسیک، فقط خلاصه سریعی از وضعیت بازار را ارائه می‌کند.

معاملات مارجین (Margin)

در حالت عادی، هر تریدر تنها می‌تواند به اندازه موجودی حساب کاربری خود معامله کند. برای مثال کاربری که قصد خرید ۱ بیت کوین در قیمت ۳۵ هزار دلار را دارد می‌بایست به اندازه ۳۵ هزار دلار در حساب کاربری خود موجودی داشته باشد.

در صرافی بایننس معاملات مارجین برای برخی از جفت‌های معاملاتی در دسترس است. نحوه انجام این معاملات به این شکل است که صرافی بایننس مقدار اعتبار مورد نظر تریدر را در اختیار او قرار می‌دهد تا بتواند با موجودی بیشتری معامله کند، برای برخی از این جفت‌های معاملاتی تا سقف ۱۰ برابر (10x) اهرم نیز وجود دارد.

بایننس فیوچرز (Binance Futures)

بایننس فیوچرز برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این پلتفرم به معامله‌گران این امکان را می‌دهد به جای خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال به پیش بینی قیمت آنها بپردازند. در معاملات فیوچرز بایننس به کاربران اجازه می‌دهد لوریج را تا حداکثر ۱۲۵ برابر قرار دهند. این بدین معناست که سود و ضرر تریدر ۱۲۵ برابر افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است موجودی Binance Futures از سایر دارایی‌های حساب کاربری تریدر جدا هستند. به طوری که در آن نیاز به وثیقه گذاری معاملات آتی با تتر پرداخت می‌شود و سودها و ضررها نیز بر اساس تتر محاسبه می‌شود.

استیکینگ (Staking)

یکی دیگر از سرویس‌هایی که بایننس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد استیکینگ است. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند به یکی از نودهای شبکه ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام تبدیل شوند و سود کسب کنند. برای استفاده از این سرویس کاربران نیازی به داشتن اطلاعات تکنیکی درباره استیک کردن ندارند و با چند کلیک می‌توانند به عنوان یک نود فعالیت خود را آغاز کنند. استیکینگ نیز مانند سرویس پس‌انداز با دو روش انعطاف‌پذیر (Flexible) و قفل شده (Locked) انجام می‌شود.

سرویس کسب درآمد بایننس

سرویس کسب درآمد یا Earn بایننس، سرویسی است که کاربران می‌توانند در آن همزمان با نگهداری رمز ارزهای خود کسب درآمد داشته باشند. به عبارت ساده‌تر سرویس کسب درآمد بایننس مناسب افرادی است که ارزهای دیجیتال مختلف را خریداری کرده و قصد دارند آنها را نگهداری کنند. از این سرویس می‌توان هم در بازار نزولی و هم در بازار صعودی کسب درآمد داشت. در روند صعودی بازار و در حالتی که سرمایه‌گذاران چندین رمزارز را خریداری کرده‌اند و قصد نگه داشتن آنها را دارند، می‌توانند با استفاده از سرویس Earn رمز ارزهای خود را به بخش‌های مختلف این سرویس اضافه کرده و کسب درآمد کنند. همچنین در حالت نزولی بازار و زمانی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را به استیبل کوین‌های مختلف تبدیل کرده‌اند نیز می‌توانند با استیک کردن دارایی‌های خود در یکی از بخش‌های سرویس Earn بایننس، کسب درآمد داشته باشند.

کارت بایننس

کارت بایننس (Binance Card) یکی دیگر از محصولات صرافی بایننس است. این کارت مخصوص ساکنان کشورهای اروپایی از جمله فنلاند، دانمارک، فرانسه و غیره است. کاربران این کشورها می‌توانند هر زمان که ارز یورو نیاز داشتند، دارایی‌های کریپتویی خود را به یورو تبدیل کنند و با استفاده از Binance Card از تمامی درگاه‌های پرداخت که با ویزا کارت همکاری دارند، خرید خود را انجام دهند. همچنین کاربران می‌توانند مشخصات بایننس کارت خود را به سرویس‌های گوگل پی (Google Pay) و سامسونگ پی (Samsung Pay) نیز اضافه کرده و از خدمات مالی آنها مانند پرداخت قبوض، خریدهای اینترنتی، خرید بلیط، انتقال وجه بین حساب‌های مختلف و غیره استفاده کنند.

تراست والت

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی دیگر از محصولات بایننس است. این کیف پول هم در نسخه موبایل برای اندروید و IOS و هم به صورت اکستنشن در گوگل کروم عرضه شده است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن به نگهداری و معامله رمز ارزهای خود بپردازند.

ارز دیجیتال بایننس BNB

بایننس کوین با نماد اختصاری BNB در سال ۲۰۱۷ توسط صرافی بایننس از طریق ICO عرضه شده است. این صرافی، بایننس کوین را با هدف تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و توسعه کسب و کار خود ایجاد کرده است. ارز دیجیتال BNB برای کاربران این صرافی مزایای زیادی مانند کاهش کارمزد معاملات را به همراه دارد. این بدان معناست که اگر کاربران در خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود از BNB استفاده کنند می‌توانند کارمزد معاملات خود را تا ۲۵% کاهش دهند. از دیگر ویژگی‌های بایننس کوین می‌توان هزینه کارمزد بسیار پایین و سرعت تراکنش‌های بالای آن را نام برد؛ کاربران می‌توانند در کمتر از یک دقیقه به هر میزان که تمایل داشته باشند بایننس کوین را به هر کجای دنیا منتقل کنند.

صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات است. این صرافی سرویس‌های بسیاری به مشتریان خود ارائه می‌دهد و به همین جهت بیشترین تعداد کاربر را بین تمام صرافی‌های ارز دیجیتال داراست.

کد خبر 688866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.