بیت کوین و کریپتو در چه کشورهایی بیشتر استفاده می‌شود؟

بیت کوین و کریپتو در کشورهای ویتنام، اوکراین، ایالات‌متحده‌آمریکا، تایلند و هند بیشترین استفاده را دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیت‌کوین شاهد بهبود قیمت قابل‌توجهی در سال ۲۰۲۳ بوده است و کریپتو پس از یک دوره سخت در سال ۲۰۲۲، یک بازگشت قوی در سال ۲۰۲۳ داشته است. بیت‌کوین در ماه جولای به ۳۱ هزار دلار صعود کرد و با اندکی کاهش در سپتامبر به ۲۵ هزار و ۹۵۶ دلار رسید. نظر می‌رسد بیت کوین تحت فشار تورمی قرار دارد که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را مجبور به افزایش نرخ بهره کرد و کارشناسان انتظار دارند این کاهش به زودی بهبود یابد.

نبود قطعیت و نوسانات پیرامون بیت کوین روند رایج امسال بوده و مقررات سختگیرانه در کشورها و بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان جهانی، توانایی کارشناسان را برای پیش‌بینی آینده بیت کوین محدود کرده است. با این وجود، کارشناسان انتظارات زیادی برای سال آینده دارند و به‌رغم آشفتگی پیرامون وضعیت فعلی بیت کوین، گزارش‌ها حاکی از آن است که سال ۲۰۲۴ یک تغییر اساسی برای این ارز دیجیتال است که افزایش قیمت آن را به همراه دارد. به‌طور مشابه نیز بازار کریپتو جهش می‌کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در توسعه کریپتو نشانه مثبتی برای ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت کوین است. با این حال، قوانین دوستدار رمزنگاری برای تقویت مالکیت کریپتو و ایجاد کریپتو به‌عنوان روش پرداخت اولیه ضروری است.

کشورهایی با بیشترین استفاده از کریپتو و بیت کوین

برای تعیین کشورهایی با بیشترین استفاده از کریپتو و بیت کوین، سه معیار مختلف شامل کل جمعیت بانک جهانی، درصد کل جمعیت صاحب ارزهای رمزنگاری شده و شاخص پذیرش کریپتو ادغام و داده‌های مربوط به سال ۲۰۲۲ را برای ثبات در همه معیارها در نظر گرفته شده است. شاخص پذیرش کریپتو به‌عنوان عامل اصلی، خود به اساس چندین معیار سنجیده شد که ترکیبی از ارزش خرده‌فروشی ارزهای دیجیتال، ارزش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های متمرکز و حجم معاملات هستند. ارقام کل جمعیت به‌عنوان ارقام مرجع برای افزودن اعتبار به داده‌های کلی اضافه و به این ترتیب کشورهایی با بیشترین استفاده از کریپتو و بیت‌کوین به‌صورت زیر مرتب شده است.

بیت کوین و کریپتو در چه کشورهایی بیشتر استفاده می‌شود؟

ویتنام، بالاترین شاخص کریپتو

در ویتنام با جمعیت کل ۹۸.۱۹ میلیون، درصد کل جمعیت مالک کریپتو ۱۸.۷۳ درصد و شاخص پذیرش کریپتو ۱ بوده است. این امر نشان می‌دهد که ویتنام به‌طور منظم از رمزنگاری برای اهداف خرده‌فروشی استفاده می‌کند. به این ترتیب ویتنام به‌عنوان کشوری با بیشترین کاربران کریپتو و بیت‌کوین رتبه بندی می‌شود. تقریباً ۱۹ درصد از جمعیت این کشور صاحب رمزارز هستند.

اوکراین، کریپتو به‌عنوان گزینه‌ای امن

کل جمعیت اوکراین تا سال ۲۰۲۲ برابر با ۳۸ میلیون و درصد کل جمعیت مالک کریپتو تا سال این سال در آن ۱۵.۷۲ درصد بوده است. اوکراین با شاخص پذیرش کریپتو ۳ در رتبه دوم قرار دارد و شرایط فعلی کشور به مالکیت و پذیرش کریپتو در آن به‌عنوان یک گزینه امن دامن زده است.

ایالات‌متحده‌آمریکا، کریپتو به‌عنوان روش پرداخت برای کالاها

جمعیت کل ایالات‌متحده برابر با ۰.۳۳ میلیارد (حدود ۳۳۹ میلیون نفر) و درصد کل جمعیت مالک کریپتو در آن تا سال معیار ۱۳.۷ بوده است. ایالات‌متحده یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی است و با شاخص پذیرش کریپتو ۵، رتبه سوم را به‌عنوان کشوری با بیشترین استفاده از رمزارز و بیت کوین دارد. این کشور همچنین از نظر ارزش خرده‌فروشی DeFi در رتبه دوم قرار دارد که نشان می‌دهد کریپتو معمولاً به‌عنوان یک روش پرداخت برای کالاها استفاده می‌شود.

تایلند، مقررات حمایتی دولتی استفاده از رمزنگاری

تایلند با جمعیت ۷۱.۷ میلیون نفر، درصد کل جمعیت مالک کریپتو ۹.۳۲ درصد و شاخص پذیرش کریپتو ۸ رتبه چهارم را به‌عنوان کشوری با بیشترین استفاده از کریپتو و بیت کوین دارد. مقررات حمایتی دولتی استفاده از رمزنگاری را برای خرید خرده‌فروشی در منطقه تقویت کرده است.

هند، کریپتو به‌عنوان یک روش پرداخت

هند با بیشترین استفاده از بیت کوین و کریپتو در رتبه پنجم قرار دارد. جمعیت کل این کشور ۱.۴۲ میلیارد و درصد کل جمعیت مالک کریپتو در آن ۷.۱ درصد است. شاخص پذیرش کریپتو در هند ۴ است و کریپتو در این کشور به‌طور منظم به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده می‌شود. در حال حاضر مقررات محدودی برای یا علیه استفاده از رمزنگاری در این کشور وجود دارد.

کد خبر 688839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.