برگزاری ششمین دوره مسابقات رباتیک در کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان گفت: ششمین دوره مسابقات رباتیک کشور به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و خانه خلاق و نوآوری فرامهارت در کرمان در حال برگزاری است.

عبدالرضا شیخ شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش لیگ مهارت و لیگ نبرد ربات‌ها با حضور نمایندگانی از سراسر کشور به مدت دو روز از دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه در بوستان مادر شهر کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش لیگ مهارت، شرکت‌کنندگان در دو رده سنی هفت تا ۱۲ سال (لیگ مهارت ابتدایی) و ۱۳ سال به بالا (آزاد) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: امتیاز شرکت‌کنندگان با انجام چالش‌های مسابقه در سه بخش برنامه‌نویسی، الکترونیکی و مکانیکی مشخص خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با بیان اینکه رویداد حاضر حرفه‌ای‌ترین مسابقات جنگجوی ایران است، ادامه داد: در بخش نبرد ربات‌ها که ویژه ربات‌های با وزن یک‌ونیم کیلوگرم است، ربات‌های از قبل آماده شده توسط سازندگان و صاحبان آن‌ها در زمین بازی به رقابت می‌پردازند.

شیخ شعاعی از حضور ۴۸ تیم از شهرهای کرمان، اصفهان، شیراز، ساری، تهران، مشهد، نجف‌آباد و جهرم در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: برای این دوره از رقابت‌ها ۱۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که در پایان رقابت‌ها به برگزیدگان تقدیم می‌شود.

به گزارش ایمنا، ششمین دوره مسابقات رباتیک کشور بیست‌وهفتم شهریور آغاز شده است و تا بیست‌ونهم شهریورماه از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ در بوستان مادر شهر کرمان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 688742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.