اعلام آمادگی شهرداری کرمان برای مشارکت سرمایه‌گذار در تولید کمپوست از زباله

شهردار کرمان گفت: مدیریت شهری از مجموعه‌هایی که بتوانند در مسیر تولید کمپوست از زباله، به‌هر شکلی مشارکت کنند، دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف اقدامات انجام‌‎شده در حوزه تفکیک زباله در ادوار گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: کارخانه بازیافت مناسبی در اختیار داریم، اما این را هم می‌دانیم که بازیافت زباله در مقصد، به هیچ وجه در شهر کرمان، اقتصادی نبوده است.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه تعدادی از سرمایه‌گذاران و پیمانکاران برای مشارکت در بازیافت زباله‌های شهری، افزود: بخش خصوصی به‌دلیل تناژ پایین و کیفیت پایین پسماندها، تا کنون برای مشارکت تمایلی نشان نداده است.

شهردار کرمان با تأکید بر دفن کمتر زباله و تشویق سرمایه‌گذاران به همکاری، گفت: فعلاً با استفاده از نیروهای شهرداری، کارخانه بازیافت را سرپا نگه داشته‌ایم و در حوزه تفکیک زباله و پسماند، با شرایط مطلوب، فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه تولید برق از زباله و بیوگازها به هیچ وقت اقتصادی نبوده است، تصریح کرد: این اقدام در شرایط موجود شهر کرمان، به صلاح نیست و نباید فعلاً به این سمت حرکت کنیم.

شعرباف با اشاره به وجود مشکلات حاد در حوزه دفن زباله، خاطرنشان کرد: قصد داریم با کمک تجهیزات خریداری شده، سایت «لندفیل» خود را گسترش دهیم؛ تا شرکت‌های خصوصی بتوانند در حوزه زباله خشک به شهرداری کمک کنند و کارخانه را به صورت اقتصادی و در شرایط بهتری در اختیار داشته و مدیریت کنند.

کد خبر 688738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.