اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در سمنان

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرای طرح نظارتی بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار در استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، حمیدرضا طحان اظهار کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر و ملزومات اداری و پوشاک، طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس و نوشت افزار در سراسر استان به صورت گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی عرضه کنندگان نوشت افزار و لوازم‌التحریر و پوشاک با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی می‌باشد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان و شهرستان‌ها با همکاری نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از قبیل تعزیرات حکومتی، اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در این مدت بر بازار نظارت و گروه‌های کالایی پرمصرف، مراکز عمده و خرده فروشی لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک را به طور ویژه مورد پایش قرار خواهند داد.

طحان با اشاره به اینکه امروزه قاچاق کالا صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه می‌باشد و خانواده‌ها با خرید نوشت افزار ایرانی به تعمیق ساخت داخل و رشد تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک کنند.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و صادر نشدن صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

کد خبر 688571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.