یک بام و دو هوای اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ به جذب آموزگار اختصاص داشت که روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و ۵۳۴ هزار و ۴۰۴ نفر به رقابت پرداختند؛ این در حالی است که پذیرفته شدگان مرحله اول در انتظار نتایج نهایی آزمون به سر می‌برند و هنوز نتایج نهایی نامشخص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ به جذب آموزگار اختصاص داشت که روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و ۵۳۴ هزار و ۴۰۴ نفر به رقابت پرداختند؛ بر اساس این آزمون قرار بود ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری در مدارس کشور جذب شوند که شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است.

این در حالی است که از اعلام نتایج اولیه و ارزیابی تکمیلی این آزمون، هفته‌ها می‌گذرد و پذیرفته‌شدگان مرحله اول که تعداد ۵۹ هزار نفر هستند، در انتظار نتایج نهایی آزمون به سر می‌برند؛ از این رو مشخص نیست وضعیت متقاضیان و شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش به کجا رسیده است و آیا با آغاز سال تحصیلی جدید کمبود نیرو در بدنه آموزش و پرورش رفع می‌شود.

چرا نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار اعلام نمی‌شود؟

نهم مردادماه سال جاری سجاد صدیقی، مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون آموزگاری نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود.

همچنین ششم شهریورماه رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم نتایج نهایی آزمون آموزگاری هفته آینده اعلام شود.

دوازدهم شهریورماه نیز مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری تصریح کرد: هر زمان نتایج ارزیابی و مصاحبه داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کرده‌اند به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود، یک هفته کاری پس از آن نتایج نهایی را اعلام خواهیم کرد؛ بر اساس گفته‌های این مقام مسئول در سازمان سنجش تا آن زمان اطلاعات ارسال نشده بود.

هفدهم شهریورماه مدیر پروژه آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش درباره اعلام نشدن نتایج آزمون استخدامی آموزگاری گفت: نمرات ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

وی علت تأخیر در اعلام نتایج را تأیید صحت فرایند آزمون توسط ناظر یعنی سازمان اداری و استخدامی کشور دانست و ادامه داد: با توجه به تغییرات جدی، جدید بودن و طراحی دانش پایه برای اولین بار در آزمون استخدامی آموزگاری امسال در راستای شایسته‌گزینی و عدالت محوری، برگزاری و جمع‌بندی این آزمون، زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.

از آن جایی که روزهای پایانی شهریورماه را سپری می‌کنیم اما باز هم از اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگاری خبری نیست، بیست‌وپنجم شهریورماه ستاد آزمون استخدامی آموزگاری پیرامون تأخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری، توضیحاتی را ارائه کرد؛ مبنی بر اینکه: وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از پایان روند ارزیابی تکمیلی، مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان را آغاز کرده است، اما با توجه به رعایت ملاحظات و مسائلی از جمله بررسی وضعیت غایبین موجه در فرایند ارزیابی و حضور مجدد آنها و درج دوگانه غیبت و نمره برای آنها، جوابیه‌های کمیسیون پزشکی و الزام بررسی صلاحیت آنها، انتخاب و پردازش دو شغل محل جهت اعلام نتایج، وجود سهمیه‌های متفاوتی از جمله سهمیه پنج و ۲۵ درصد ایثارگران، سه درصد معلولان و پردازش آنها به تفکیک هر شغل محل و همچنین وجود سهمیه بومی و سهمیه‌های مختلف در هر شغل محل، قانون جوانی جمعیت و لزوم اعمال آن، دقت در انتخاب شغل محل در دو استان مختلف و لزوم پردازش اطلاعات و رقابت داوطلبان در هر دو استان، پردازش چهار نمره مجزا برای داوطلبان با رعایت تمام موارد و سهمیه‌های فوق و بررسی نمرات حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی به تفکیک آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی محاسبه و کسب حد نصاب هر یک از حیطه‌ها و همچنین محاسبه کف نمره کل آزمون مطابق دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری و با توجه به حساسیت و پیچیدگی محاسبه‌های موجود، پردازش و کنترل نمره‌های فوق به دقت و گاهی به صورت دستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این امر سبب طولانی شدن کنترل و پردازش اطلاعت گردیده و در نهایت زمان بیشتری را در جمع بندی و اعلام نتایج به خود اختصاص داده است.

نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ را در اسرع وقت، در نهایت اوایل هفته جاری، منتشر کرده تا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کلاس‌های درس نیز سازماندهی شوند.

این در حالی است که از اوایل هفته جاری به اواسط هفته جاری رسیده‌ایم و هنوز نتایج اعلام نشده است.

روز گذشته دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نتایج آزمون آموزگاری اعلام می‌شود و باید ببینیم این اتفاق می‌افتد یا خیر؟ اما در هر صورت با این تأخیر در اعلام نتایج، معلمانی سر کلاس درس می‌روند که دوره آموزشی را طی نکرده‌اند.

هنوز نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش اعلام نشده است

از آن جایی که معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود که نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار تا عصر دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه اعلام می‌شود، اما خبری از نتایج آزمون نشد؛ این در حالی است که بیست‌وهفتم شهریور نیز گذشت و خبری از نتایج نهایی آموزگاری نشد، ۵۹ هزار نفر چشم انتظار نتایج نهایی هستند تا بدانند تکلیفشان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه خواهد شد، چرا که قرار است ۲۸ هزار و ۱۸ نفر در این آزمون پذیرفته شوند.

کد خبر 688542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    17 0
    سلام با دیر اومدن جواب من و امثال من که خرید خدمات یا در مدارس غیر انتفاعی کار می کردیم بیکار شدیم واقعا انصاف نبود
  • سمیرا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    4 0
    ای کاش هنوز منتظر نتایج بودیم و اینهمه از زندگی ناامید نمیشدیم نتایج با کمال بی عدالتی اومد و مثل همیشه حق خوری و ناعدالتی مانع امید به زندگی ما شد امیدوارم خدا حق ما رو بگیره و مسئولین جوابگوی سالها سابقه و زحمت بی فایده ما باشند ظهور نزدیک است
  • ولی فروتن IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به نظر بنده جواب نهایی این آزمون خوب نبود سلیقه ای بود بدلخواه افرادانتخاب شدند.اما خداایا کارودوست ندارد گناهش گردن ارزیابان است