پیش‌بینی وزش باد شدید و گردوخاک در شرق و شمال / بارندگی در مناطق شمالی کشور تداوم دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و بعضی نقاط گلستان، بارندگی و در شمال آذربایجان شرقی، بعضی نقاط خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی و شرقی هرمزگان، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در اردبیل، گیلان و مازندران، بارش پراکنده و در ارتفاعات شرقی استان تهران، ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و روز جمعه در اردبیل، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و مازندران و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق و شمال کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد، گردوخاک رخ خواهد داد، همچنین از روز چهارشنبه تا آخر هفته در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر، شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد، با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۶ است و در روز _چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ نیز صاف، غبار محلی و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۵ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 688531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.