سهل‌انگاری شهردار؛ یکی از عوامل تلفات بالای سیل لیبی

معترضان سیل لیبی در روز دوشنبه به خانه شهردار دَرنه هجوم آوردند و به منظور نشان دادن خشم خود برای وقوع این رویداد منزل او را آتش زدند چرا که وضعیت دو سد این شهر پیش از سیل در وضعیت نامطلوبی بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیل لیبی به مرگ بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم درنه در لیبی منجر شده، ناپدید شدن شمار بالایی از شهروندان را به دنبال داشته و تمام مناطق اطراف را تخریب کرده است. محققان اگرچه علت اصلی وقوع این سیل را تغییرات اقلیمی دانسته‌، با این حال بر این امر تاکید کرده‌اند که وضعیت دو سدی که وقوع سیل را در درنه و شهرهای اطراف رقم زده بسیار نامطلوب بوده و پیش از این به شهردار درنه هشدار داده شده است.

سهل‌انگاری شهردار؛ عامل تلفات بالای سیل لیبی

در واقع سهل انگاری شهردار نسبت به وضعیت سدها و همچنین تراکم جمعیت ساکن در اطراف آن به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ هزاران تن از مردم شهر شناخته شده و خشم شدید مردم را برانگیخته است به طوری که در روز گذشته هزاران نفر از شهروندان در محل سکونت شهردار جمع شدند و خانه او را به آتش کشیدند.

سهل‌انگاری شهردار؛ عامل تلفات بالای سیل لیبی

احتمال استمرار اعتراضات نسبت به سیل لیبی

معترضان ادعا کرده‌اند که در نظر دارند خشم خود را نسبت به سایر مقامات شهر به علت سهل‌انگاری در وضعیت سدهای شهر نشان دهند و به همین دلیل احتمال وقوع آشوب‌های پی در پی در درنه وجود دارد. دولت شرق لیبی نیز در همان ابتدای وقوع سیل شهردار را از مقام خود عزل و پس از بازخواست تمام اعضای شورای شهر درنه در خصوص وضعیت به وجود آمده، آن‌ها را از سمت خود برکنار کرد.

سهل‌انگاری شهردار؛ عامل تلفات بالای سیل لیبی

بسیاری از شهروندان درنه در راهپیمایی روز گذشته دولت را به علت نداشتن توانایی کافی برای مدیریت بحران محکوم کردند و خواهان رسیدگی سریع به وضعیت مردم آواره و تلاش برای یافتن شهروندان مفقودی شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تا کنون دست‌کم بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهروند اهل درنه بر اثر سیل جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند، با این حال سازمان بهداشت جهانی تاکنون مرگ حدود چهار هزار نفر را تأیید کرده است.

سهل‌انگاری شهردار؛ عامل تلفات بالای سیل لیبی

کد خبر 688510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.