افزایش ۲۰ درصدی تصادفات جاده‌ای اصفهان در شهریورماه

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی تصادفات جاده‌های این استان در ماه جاری خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میزان تصادفات جاده‌ای استان در شهریورماه امسال حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میزان تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در پنج ماه نخست سال افزایش داشته است؛ به طور کلی میزان تصادفات برون‌شهری استان وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم که این وضعیت کنترل شود و شهروندان اصول ایمنی را رعایت کنند و میزان حوادث در راه‌های برون‌شهری استان کاهش یابد.

وی افزود: در روزهای پایانی شهریورماه قرار داریم و با توجه به اتمام فصل تعطیلات، بیشتر مسافران در حال بازگشت به شهرهای خود هستند؛ از همین رو میزان ترددهای برون‌شهری افزایش یافته و ورودی‌های کلان‌شهر اصفهان با تراکم ترافیک مواجه است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر سه دسته مسافر در راه‌های مواصلاتی استان تردد دارند؛ بخشی از مسافران در درون استان تردد می‌کنند و مبدأ و مقصد آنها جزو مناطق استان است، بخش دیگری از مسافران در حال عبور از استان اصفهان هستند و بخشی هم مقصد آنها یکی از شهرهای استان اصفهان است که طی این چند روز بیشتر با گروه آخر مواجه هستیم.

وی با اشاره به دلیل افزایش تصادفات خاطرنشان کرد: خواب‌آلودگی راننده بیشترین دلیل تصادفات است، حدود ۴۵ درصد از تصادفات استان به دلیل خواب‌آلودگی راننده رخ می‌دهد و در بیشتر مواقع منجر به واژگونی خودرو و جان باختن مسافران می‌شود. انحراف به چپ نیز دومین علت عمده تصادفات است و در روزهای پایانی شهریورماه بیشتر تصادفات به این دلیل حادث شدند.

سرهنگ زارع اضافه کرد: شهروندان قوانین و مقررات را رعایت و در صورت احساس خواب‌آلودگی، در پارکینگ‌های مجاز و مجتمع‌های خدمات رفاهی توقف کنند.

کد خبر 688366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.