اصفهان در مهرماه ۱۴۰۲ میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: این کلان‌شهر در ایام ماه مهر ۱۴۰۲ میزبان رویدادها و اتفاقاتی در سطح بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ اظهار کرد: ایام منتهی به روزهای آخر تعطیلات تابستانی و شروع ماه مهر را در پیش داریم، در این راستا شهرداری اصفهان همانند سال‌های گذشته ستادی را تحت عنوان «مهر شهر» با شعار «تمام شهر مدرسه است» تشکیل داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی شهرداری طی برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی درصدد است تا شرایط را برای آسایش بهتر و تردد آسان شهروندان، دانش آموزان و دانشجویان مهیا کند تا با کمترین مشکلات و مسائل ترافیکی ایام ابتدای سال تحصیلی را پشت سر بگذارند و آغازی برای آموختن علم و دانش در شهر باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به تغییر ساعات اداری و تغییر ساعات فعالیت مدارس تصریح کرد: تمهیداتی با طرح شناورسازی ساعات ادارات و مدارس اندیشیده شده است که در شوراهای مختلف سطح استان و شهرداری مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با خدماتی که به‌صورت جمعی از نهادهایی مثل آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و حوزه‌های خدمات شهری صورت می‌گیرد، بتوانیم این ایام را به خوبی پشت سر بگذاریم.

معرک‌نژاد گفت: علاوه بر ستاد مهر که فعالیت خود را از چند هفته قبل آغاز کرده است، شهر اصفهان در ایام ماه مهر میزبان رویدادها و اتفاقاتی در سطح بین‌المللی خواهد بود، از جمله جشنواره فیلم کودک و نوجوان که پس از چندین سال انتظار در اصفهان برگزار خواهد شد.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی اصفهان نیز از چهارم تا هفتم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: کمیته‌های مختلف این جشنواره تشکیل و فعال شده است تا بتوانیم رویداد خوبی را برای کودکان و نوجوانان در شهر رقم بزنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اضافه کرد: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی اصفهان نیز از چهارم تا هفتم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، بر این اساس سعی کردیم که در ابعاد بین‌المللی، حضوری فعال در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: برای این نمایشگاه از شهرهای خواهرخوانده نیز دعوت به عمل آمده است و چهار شهر برای حضور در نمایشگاه و دو شهر نیز برای مشارکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در تلاش هستیم که در بعد بین‌المللی بتوانیم اصفهان را بهتر و بیشتر از قبل معرفی کنیم و درصدد هستیم تا ظرفیتی را ایجاد کنیم که آورده‌های اقتصادی و فرهنگی برای اصفهان داشته باشد.

معرک‌نژاد تصریح کرد: غیر از این موارد نخستین دوره نمایشگاه فن‌نما نیز در مهرماه در شهر اصفهان با رویکرد فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برگزار می‌شود که رویداد خاص و ویژه‌ای است و از اقصی نقاط کشور فعالان این عرصه در این کلان‌شهر حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این نمایشگاه، جایزه مصطفی را نیز خواهیم داشت، گفت: همزمانی این جایزه با نمایشگاه فن‌نما موجب شده تا بخشی از فعالیت‌ها به صورت مشترک انجام شود، امیدواریم با حضور نخبگان و دانشمندان جهان اسلام در شهر اصفهان، بتوانیم این مجموعه رویدادها را در طی دو ماه آینده برگزار کنیم که در نهایت آورده آن برای مردم شهر ملموس باشد و بتوانیم این کلان‌شهر را یک گام به شهر زندگی نزدیک‌تر کنیم.

کد خبر 688362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.