باد‬ و گردوغبار آسمان پایتخت را فرا می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و گردوغبار در استان گفت: بیماران تنفسی از حضور در فضای باز و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز _ یکشنبه بیست و ششم شهریورماه_ در نشستی با اصحاب رسانه از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام آماده‌باش نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی در استان تهران به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان، از بعدازظهر امروز یکشنبه بیست‌و ششم شهریور ماه تا روز سه‌شنبه بیست و هشتم شهریور ماه در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید، گاهی خیزش یا نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا یا کاهش دید، خواهیم بود، افزود توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی و تنفسی و سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه ذرات گرد و غبار از نظر اندازه متفاوت است و به ذرات درشت که غیرقابل تنفس و ذرات ریز که قابل تنفس هستند طبقه‌بندی می‌شود، گفت: ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می‌توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند، اما ذرات ریز می‌توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کنند، ذرات ریزتر اثرات مهمی بر سلامت انسان دارد و اولین توصیه در شرایط گرد و خاک این است که افراد از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند، همچنین به بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌شود که ماسک‌های خود را هر دو ساعت یک بار عوض کنند.

وی ادامه داد: ضرورت احتیاط در تردد جاده‌ای، مورد تاکید است و به هنگام صدور هشدار از مردم در خواست می‌کنیم به موارد توصیه شده دقت ویژه داشته باشند.

یزدی مهر با اشاره به اینکه برای روزهای دوشنبه بیست و هفتم و سه‌شنبه بیست و هشتم شهریور ماه افزایش ابر گاهی مه و رگبار باران برای ارتفاعات استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به طور جدی بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص مستحکم‌سازی تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و سست گفت: مردم در تردد جاده‌ای به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی به دلیل وزش متناوب باد احتیاط لازم را داشته و در صورت امکان از تردد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌ها مورد تاکید است، افزود: با توجه به پیش رو بودن فصل پاییز، ضروری است که اقدامات پیشگیرانه در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

کد خبر 688102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.