تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر و بارش باران / کاهش نسبی دما و گردوخاک در نوار شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از استان‌های گیلان و شرق مازندران، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارندگی در غرب گیلان شدید خواهد بود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق مازندران و گلستان به سبب وزش باد شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه رگبار باران در شرق اردبیل، گیلان و شرق مازندران ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه در این مناطق بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و نوار شرقی افزایش می‌یابد و سبب کاهش نسبی دما و خیزش گردوخاک می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروز در جنوب غرب کشور و در پنج روز آینده در شرق کشور، وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز خلیج فارس و دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۷ است و در روز _دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ نیز صاف و گرد و خاک گاهی وزش باد با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 688055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.