ریشی سوناک افزایش قیمت ویزای بریتانیا را اعلام کرد

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا از افزایش قیمت ویزا برای گردشگران و افرادی که به قصد ادامه تحصیل وارد این قلمرو می‌شوند، خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریشی سوناک ادعا کرد که از این پس گردشگران و افرادی که به قصد ادامه تحصیل به بریتانیا سفر می‌کنند، افزایش چشمگیر هزینه تهیه ویزا را تجربه خواهند کرد. این افزایش قیمت برای سفر کمتر از شش ماه برای گردشگران هزار و ۵۴۳ روپیه هند (۱۵ پوند انگلیس) و برای دانشجویان ۱۳ هزار و ۷۰ روپیه (۱۲۷ پوند) اضافه خواهد شد، ضمن این‌که مردم هند نیز مشمول این طرح هستند.

افزایش قیمت ویزا برای مسافران مختلف

بر اساس افزایش قیمت جدیدی که برای مسافران بریتانیا اعمال شده است، از این پس گردشگران برای اقامت کمتر از شش ماه باید ۱۱ هزار و ۸۳۵ روپیه (۱۱۵ پوند) به ازای تهیه ویزا پرداخت کنند که این هزینه برای دانشجویان ۵۰ هزار و ۴۲۸ روپیه (۴۹۰ پوند) خواهد بود. این افزایش برای تمام ورودی‌ها از سراسر دنیا اعمال و مقدار آن بر اساس واحد پول کشورهای مختلف برآورده خواهد شد.

دولت بریتانیا از افزایش ۱۵ درصدی قیمت ویزاهای گردشگری و کاری و افزایش ۲۰ درصدی قیمت ویزاهای اولویت‌دار و دانشجویی خبر داده است. این اقدام به دنبال تصمیم نخست‌وزیر بریتانیا برای افزایش قیمت ویزا در بخش اضافه هزینه سلامت که توسط متقاضیان دریافت ویزا پرداخت می‌شود، با هدف حمایت مالی از مرکز خدمات سلامت ملی بریتانیا به منظور افزایش حقوق کارمندان اعمال شده است.

علاوه بر این، افزایش قیمت ویزا به طور متفاوت در بخش‌های دیگر شامل درخواست شهروند شدن بریتانیا و اقامت‌های شش ماهه و دو، پنج و ۱۰ ساله اعمال خواهد شد.

کد خبر 687900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.