۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
قیمت نفت به مرز ۹۴ دلار رسید

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد کمبود عرضه به بالاترین رقم در ۱۰ ماه گذشته برابر با ۹۳.۹۳ دلار در هر بشکه رسیده و در طول هفته گذشته افزایش حدود چهار درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، به علت کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید عربستان و خوش‌بینی ناشی از بهبود تقاضا در چین، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسید و سومین هفته افزایشی را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش به ۹۳.۹۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز با ۶۱ سنت افزایش به ۹۰.۷۷ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی در بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته معامله شدند، پنجمین روز متوالی افزایشی را رقم زدند. هر دو شاخص نفتی حدود ۴ درصد طی هفته گذشته رشد قیمتی داشتند.

قیمت نفت همچنین در مسیر ثبت بیشترین افزایش فصلی (سه ماهه‌ای) از زمان حمله روسیه به اوکراین در سه ماه نخست ۲۰۲۲ قرار دارد.

به گفته تحلیلگران سیتی ایندکس، از زمانی‌که عربستان و روسیه تمدید کاهش تولید و عرضه ۱.۳ میلیون بشکه‌ای خود برای سه ماه دیگر تا پایان سال ۲۰۲۳ را اعلام کردند، نگرانی در مورد عرضه همچنان دلیل اصلی افزایش قیمت نفت به شمار می‌رود.

آمارهای بهتر از انتظار تولید صنعتی و خرده‌فروشی در چین نیز در این هفته افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته است و شرایط اقتصادی این کشور برای تقاضای نفت در باقی سال جاری بسیار مهم است.

آمارهای منتشره امروز نشان داد، فرآوری پالایشگاه‌های نفت چین تقریباً ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، کم شدن تولید نفت آمریکا در هفته‌های اخیر عنوان شده است. به نظر می‌رسد، به علت کاهش حدود ۲۰ درصدی فعالیت‌های حفاری در این کشور نسبت به اوج سال گذشته، رشد عرضه در آمریکا محدود شده است.

آمارهای بیکر هیوز، شرکت خدمات میادین نفتی امروز نشان داد، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در این هفته دو دکل افزایش یافته و به ۵۱۵ دکل رسیده است که بیشترین تعداد از ماه آوریل به شمار می‌رود. با این حال، در مقایسه با یک سال گذشته، تعداد سکوهای نفتی ۸۴ دکل کاهش یافته است.

کد خبر 687804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.