۳۰ بقعه متبرکه استان شاخص ملی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سطح استان اصفهان، ۷۸۰ بقعه متبرکه وجود دارد که ۳۰ مرکز شاخص ملی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک امروز در حاشیه مراسم پیاده‌روی شهادت امام رضا (ع) در امامزاده دولت‌آباد با بیان اینکه از همه دست اندرکاران برنامه‌های عزاداری محرم و صفر تشکر می‌کنم، اظهار کرد: در سطح استان اصفهان، برجسته‌ترین برنامه‌های مذهبی برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری بدون اغراق در کمتر استانی با این شکوه اجرا می‌شود و شکر الهی را دارد و قطعاً خداوند پاداش همه مجاهدت‌ها را عطا خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف استان تصریح کرد: در روزهای پایانی ماه صفر، مناسبت‌های ویژه در مساجد و حسینیه‌ها همراه با برنامه‌هایی چون قرائت زیارت راه دور پیامبر (ص) و سخنرانی وعاظ پیرامون سیره پیامبر و شخصیت ممتاز حضرت ثامن الائمه (ع) اجرا شد.

حجت‌الاسلام بلک ادامه داد: بدخواهان نظام اسلامی و کسانی که به دنبال آشفته کردن اوضاع جامعه و ایجاد ناآرامی هستند، فراخوان‌هایی را برای تحریم شعائر حسینی دادند، اما با هوشیاری مردم امید واهی دشمنان بر آب شد.

وی افزود: در مراسم پیاده‌روی جاماندگان زیارت امام رضا (ع) در در دولت آباد نیز خیل مشتاقان شرکت کردند و چنین برنامه‌هایی فرصت مغتنمی برای بصیرت افزایی است و امیدواریم ذخیره معرفتی این ایام را در طول سال همراه خود داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف استان خاطرنشان کرد: در سطح استان، ۷۸۰ بقعه متبرکه وجود دارد که ۳۰ مرکز بقاع متبرکه شاخص ملی هستند و در ایام محرم و صفر جمعیت فراوانی در بقاع متبرکه حضور یافتند و جلوه‌های زیبای این ایام از جمله بذل مردم از مال خودشان را با پذیرایی از زائران و عزاداران به نمایش گذاشتند.

کد خبر 687796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.