افزایش چشمگیر تاثیرات ناشی از آزارهای آنلاین بر دختران بریتانیا

گزارش‌ها حاکی از افزایش چشمگیر تاثیرات ناشی از آزارهای آنلاین بر دختران و زنان جوان بریتانیا و کاهش میزان شادی میان آن‌ها از سال ۲۰۰۹ به بعد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه مطالعاتی که توسط محققان بریتانیایی مؤسسه Girlguiding، بزرگ‌ترین سازمان جوانان دختران در بریتانیا، انجام شده است نشان از کاهش میزان نشاط و شادی میان دختران و زنان جوان قلمرو از سال ۲۰۰۹ دارد که علت اصلی آن به محتواهای آنلاین نسبت داده شده است. در این تحقیق مشخص شد که کودکان و جوانان لندن در وضعیت استرس‌زا روزانه به طور میانگین ۸۴ بار با سازمان خدمات مشاوره برای کودکان و نوجوانان تماس برقرار می‌کنند و از آزارهای جنسی آنلاین خبر می‌دهند. این آزارها در غالب تهدیدهای جنسی، سوءاستفاده، محتواهای غم‌انگیز و حتی فریب آنلاین بر آن‌ها تحمیل می‌شود و بر اساس گزارش‌های متعدد، از سال ۲۰۰۹ به بعد رو به افزایش گذاشته است.

افزایش آزارهای آنلاین میان دختران و زنان جوان بریتانیا

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط Girlguiding، 37 درصد از دختران و زنان جوان ۱۱ تا ۲۱ ساله از سال ۲۰۰۹ به بعد توسط افراد آشنا، دچار آزار شده‌اند که این رقم در ۱۰ سال پیش، ۱۷ درصد بود. طی همین بازه زمانی ۶۰ درصد از افراد ۱۱ تا ۲۱ ساله که در نظرسنجی نام‌برده شرکت کردند، مدعی شدند که نگران تأثیر منفی محتواهای آنلاین بر سلامت روان خود هستند. محققان نیز بر این نکته تاکید کردند که تأثیرات محتواهای آنلاین بر عزت نفس دختران و زنان جوان می‌تواند دائمی یا دست‌کم تا دوران بزرگسالی ادامه داشته باشد و به کاهش کیفیت زندگی آن‌ها در تمام لحظات عمر منجر شود.

نتیجه نظرسنجی‌های دیگری که توسط یکی از استادهای دانشگاه بریتانیایی به نام Prof Jurasz میان چهار هزار دختر و زن جوان انجام شد، نشان داد که از هر ۱۰ نفر، هشت مورد از تجربه آزارهای آنلاین خبر داده و مدعی شده‌اند که سوءاستفاده‌های اینترنتی به شکل پیام‌های تهدیدآمیز، اشتراک عکس‌های خصوصی بدون رضایت آن‌ها، ناسزاگویی و تهدید جنسی بر آن‌ها تحمیل شده و روان این افراد را به طور منفی تحت تأثیر قرار داده است. اثرات این آزارها روی برخی از دختران و زنان به حدی زیاد بوده که کاهش حضور آن‌ها را در جامعه و حتی بسترهای اجتماعی به دنبال داشته است. نتیجه نظرسنجی مورد نظر نشان داد که ۳۷ درصد از زنان بین ۱۶ تا ۲۴ سال پس از مورد آزار قرار گرفتن آنلاین، اعتماد به نفس خود را به طور کامل برای حضور در رسانه‌های اجتماعی و مشارکت در بحث‌های آنلاین از دست داده‌اند. ۶۹ درصد از افراد مورد مطالعه نیز ادعا کردند که الفاظی بسیار رکیک از مردان و پسران جوان را در رسانه‌های اجتماعی می‌شنوند و همین امر مانع از حضور آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

کد خبر 687740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.