۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
چرا رنگ لندن قرمز است؟

رنگ غالب در سراسر شهر لندن قرمز است که به‌ عنوان نماد قدرت، پول، خشونت و جنگ شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنچه در بدو ورود به شهر لندن دیده می‌شود و شاید مورد دقت بسیاری از افراد قرار نگیرد، غالب بودن رنگ قرمز به سراسر لندن است. در این شهر از پمپ‌های آب و ماشین‌های آتش‌نشانی قرن نوزدهم، تا سیستم حمل‌ونقل، ایستگاه‌های اتوبوس، دستگاه‌های فروش بلیت و خود اتوبوس‌ها، متروها، جعبه‌های پست و تلگراف، تلفن‌های عمومی، تاکسی‌های قدیمی و هر بخش، مکان یا وسیله عمومی و غیرعمومی موجود قرمز است. پرچم اتحادیه لندن نیز هر چند به رنگ‌های قرمز، سفید و آبی دیده می‌شود، اما قرمز رنگ غالب لندن است. رنگ رسمی اداره پست لندن، ون‌ها و کامیون‌های این اداره و حتی دوچرخه‌های پستچی‌های قدیم آن همه و همه قرمز بوده و هستند.

چرا رنگ لندن قرمز است؟

اتوبوس‌های لندن از دوره‌های زمانی بسیار دورتر به رنگ قرمز بوده‌اند و قدمت آن‌ها به دهه ۱۹۰۰ می‌رسد. نخستین ترامواها در لندن متعلق به سال ۱۸۸۳ با قرمز رنگ‌آمیزی شده بودند و رنگ آشنا برای نخستین مدل آزمایشی اتوبوس‌های دوطبقه لندن در سپتامبر ۱۹۴۵ قرمز بود. قطارهای زیرزمینی و ایستگاه‌های آن‌ها نیز نه‌تنها در لندن که در سراسر جهان تا سال‌های اخیر قرمز بودند و امروز با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، با این وجود رنگ غالب مورد استفاده در سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی لندن هنوز قرمز است.

در نقشه‌های قدیمی لندن از این سیستم دیده شده است که با استفاده‌ای هنرمندانه از رنگ‌ها برای دنبال کردن شبکه‌های حمل‌ونقلی و تجلیل از تنوع شهر، خط منطقه سبز رنگ است (زیرا از ناحیه غرب سرسبز لندن شروع و به باغ‌های حومه شهر منتهی می‌شود) و ایستگاه جنوبی به رنگ سیاه است (زیرا نخستین خط لوله‌ای عمیق بود و مسافران خود را تا اعماق پایین‌تر می‌برد)، اما خط مرکزی نشان‌دهنده مسیر مترو در قدرتمندترین مرکز لندن از خیابان آکسفورد تا سنت پل، قرمز است.

چرا رنگ لندن قرمز است؟

قرمز به‌عنوان رنگ قدرت و یک اصطلاح عامیانه کاکنی (گویش انگلیسی مورد استفاده در لندن) برای طلا، انتخاب مناسبی برای لندن به‌عنوان شهری به‌شمار می‌رود که بر اساس پول و وجهه مالی ساخته شده است. قرمز همچنین رنگ آتش است که این شهر برای قرن‌ها مستعد آن بود. این رنگ همچنین رنگ خشونت است که لندن همیشه به آن شهرت داشته است و نماد شکوه و جنگ است. قرمز حتی حکایت از گناه یا معصیت دارد.

رنگ قرمز نشانه بصری آشکار از ارتباط بین فیزیک بدن انسان و شهر لندن است. بین این رنگ، خون، ارتباط و گردش خون یک وابستگی عمیق وجود دارد، تا آنجا که آزمایش‌ها نشان داده‌اند نبض فردی که چشم‌بند بسته باشد، در حضور قرمز تند و در حضور آبی کاهش می‌یابد. قرمز ضربان قلب را افزایش می‌دهد، عملکرد مغز را تسریع می‌کند و با افزایش هیجانات همراه است‌. پیشخدمت‌هایی که قرمز می‌پوشند، انعام‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

چرا رنگ لندن قرمز است؟

قرمز نماد واقعیت و آبی نماد ایده‌آل بودن است. آجرهای قرمز و سفالین لندن درخشندگی خاصی به خیابان‌های این شهر بخشیده‌اند و هر چند لندن با رنگ قرمز پوشیده نشده، اما تا حدی زیادی از آن ساخته شده است. لندن حتی رنگ قرمز را به‌طور طبیعی نیز در زمین‌های درون مرزهای خود دارد و در آتش‌سوزی‌هایی که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش رخ داده، لایه‌هایی به رنگ قرمز روشن از آهن اکسید شده در خاک رس لندن دیده شده است.

قرمز رنگی تهاجمی و جدیت و نخستین رنگی است که کشف و نام‌گذاری شد، این امر را می‌توان از روی نقاشی‌های دیواره‌های غارها با استفاده از خون حیوانات فهمید. از آنجا که نقطه کانونی رنگ درست در پشت شبکیه قرار دارد، قرمز همیشه نزدیک‌تر از آنچه قرار دارد که به نظر می‌رسد و همواره رنگی غالب بوده و هست.

چرا رنگ لندن قرمز است؟

کد خبر 687721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.