بهترین شهر جهان برای کار ترکیبی در سال ۲۰۲۳

بوئنوس آیروس، پایتخت آرژانتین، به عنوان بهترین شهر جهان برای کار ترکیبی در سال ۲۰۲۳ شناخته شد. استانبول در ترکیه و سائوپائولوی برزیل نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کار ترکیبی یا هیبریدی به نوعی اشتغال اشاره دارد که در آن کارکنان می‌توانند به انتخاب خود به طور همزمان در محل کار یا هر مکان دیگری فعالیت کنند. این مدل کار مزایای بسیاری را به دنبال دارد زیرا قابلیت حضور همزمان افراد در محل کار یا انجام فعالیت‌ها را در هر نقطه از جهان فراهم می‌آورد. کار ترکیبی از دیرباز میان افراد و مشاغل رایج بوده، اما پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ و در پی افزایش گرایش مردم به دور کاری، از محبوبیت بالاتری میان مردم جهان برخوردار شده است. امروزه مدیران در بسیاری از شهرهای جهان در تلاش هستند زمینه را برای فعالیت ترکیبی کارمندان فراهم بیاورند که بوئنوس آیروس به عنوان بهترین شهر جهان با قابلیت اعمال آن شناخته شده است.

بوئنوس آیروس، بهترین شهر جهان برای کار ترکیبی

گروهی از محققان تعداد ۵۰ شهر از سراسر جهان را با بیشترین مراکز کاری از جنبه‌های مختلف شامل هزینه زندگی، اجاره، حمل‌ونقل، اینترنت و اجاره فضای کاری مورد ارزیابی قرار دادند و بوئنوس آیروس را به عنوان بهترین شهر جهان با قابلیت انجام همزمان دورکاری و فعالیت در محل کار معرفی کردند. هزینه اشتغال در این شهر ۷۵۴ پوند در هر ماه و نرخ زندگی در آن به ازای هر ماه تنها ۳۵۱ پوند و پایین‌ترین نرخ برای سکونت در میان شهرهای مورد مطالعه بود. علاوه بر این، ساکنان شهر برای اجاره یک واحد آپارتمان یک‌خوابه با کیفیت متوسط در مرکز شهر به طور میانگین تنها حدود ۲۸۵ پوند پرداخت می‌کنند و این در حالی است که هزینه رفت و آمد از طریق وسایل نقلیه عمومی در شهر از ۰.۱۱ پوند به ازای هر بلیت یک‌طرفه تجاوز نمی‌کند.

بهترین شهر جهان برای کار ترکیبی در سال ۲۰۲۳

جالب است بدانید که در تعیین مقرون به‌صرفه‌گی شهرهای مورد تجزیه و تحلیل، قیمت قهوه نیز به عنوان بخشی از زندگی افراد مشغول به کار مورد توجه محققان قرار گرفت و این بار نیز بوئنوس آیرس به عنوان بهترین شهر جهان شناخته شد زیرا قیمت هر فنجان قهوه در آن حدود ۱.۳۳ پوند بود.

استانبول در ترکیه، سائوپائولو در برزیل، بانکوک پایتخت تایلند، بوداپست در مجارستان، ناپل در ایتالیا، اوساکا در ژاپن، پکن در چین، ورشو در لهستان و سئول در کره جنوبی به‌ترتیب جایگاه‌های دوم تا دهم شهرهای مطلوب برای انجام کار ترکیبی را از آن خود کرد.

استانبول ترکیه و سائوپائولوی برزیل، شهرهای مقرون‌به‌صرفه

استانبول مقرون به‌صرفه‌ترین اینترنت را برای ساکنان خود فراهم می‌آورد به‌طوری که به طور میانگین هر فرد در ماه تنها شش پوند برای دسترسی به شبکه پرداخت می‌کند. حمل‌ونقل مقرون به‌صرفه از دیگر ویژگی‌های مهم شهر ترکیه‌ای به‌شمار می‌رود که با هزینه ۰.۲۸ پوند برای هر بلیت یک‌طرفه، آن را در جایگاه دوم شهرهای مقرون‌به‌صرفه جهان برای کار ترکیبی قرار داده است. افرادی که در فضاهای کاری مشترک استانبول مشغول به فعالیت هستند، به ازای هر یک ماه حضور در آن تنها ۴۷ پوند اجاره پرداخت می‌کنند.

بهترین شهر جهان برای کار ترکیبی در سال ۲۰۲۳

سائوپائولو نیز که جایگاه سوم شهرهای جهان برای کار ترکیبی را از آن خود کرده است، هزینه‌ای حدود هزار و ۲۳۹ پوند را بر شهروندان به ازای هر ماه فعالیت متحمل می‌کند. هزینه تردد از طریق وسایل نقلیه سائوپائولو تنها ۰.۷۱ پوند برای هر سفر است و خرید یک کاپوچینو در آن از ۱.۴۶ پوند تجاوز نمی‌کند.

کد خبر 687720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.