اروپا با زمان بازی کرد/ اقدامات طرف‌ مقابل را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

وزیر امور خارجه عدم پایبندی اروپا به تعهداتش پس از خروج ترامپ از برجام را «بازی با زمان» توصیف کرد و درباره قرار گرفتن نام برخی از افراد در لیست تحریم‌ها گفت: اقدامات طرف‌های مقابل را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان پس از پایان اجلاس مجاهدان در غربت و در جمع خبرنگاران در مورد بیانیه اروپایی‌ها درباره تداوم تحریم‌های تسلیحاتی ایران، اظهار کرد: مسیر همکاری‌های ایران با آژانس به خوبی پیش می‌رود و ما با دبیرکل این نهاد ارتباط نزدیکی داریم و مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه همکاری‌های دو طرف داشته‌اند.

وزیر امور خارجه افزود: متأسفانه سه کشور اروپایی در پی این هستند که با اعمال فشارهای کاذب، فرار به جلو کنند. قرار بود زمانی که ترامپ از برجام خارج شد اروپایی‌های بر تعهد خود باقی بمانند اما آنها با زمان بازی کردند و آن را عاملی قرار دادند تا یک گام هم به سوی تعهدات خود بر ندارند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران متعهدترین و پایبندترین طرف به تعهدات خود بود، تصریح کرد: برمبنای متن برجام، هر مقدار که طرف‌های مقابل کارشکنی کنند و از تعهدات خود فاصله گیرند ایران هم در چارچوب برجام اقدامات خود را انجام خواهد داد.

وی افزود: در این باره قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب مجلس شورای اسلامی تکلیف این مساله را مشخص کرده و دولت در این چارچوب گام‌های مناسب و متناسب را برمی‌دارد.

وزیر امور خارجه با اشاره به قرار گرفتن نام برخی افراد در لیست تحریم‌ها گفت: نام برخی از افرادی که در این فهرست حضور دارند، چند سال پیش فوت کرده‌اند قرار گرفتن نام آنها شبیه یک جوک و شوخی است و خودشان هم از این بازی مسخره خسته شده‌اند و به چنین بازی‌هایی روی آوردند اما ما اقدامات طرف‌های مقابل را بدون پاسخ نمی‌گذاریم. آنها نمی‌توانند با یک دست درخواست مذاکره به ایران ارائه دهند و از طرف دیگر با تکرار و ادامه سیاست‌های نادرست، فشارها را بر ایران افزایش دهند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه تحریم‌های تکراری و بی‌اثر هیچ تأثیری روی اراده و اهتمام جمهوری اسلامی ندارد، گفت: این تحریم‌ها نشان می‌دهد که آمریکا دست از زیاده‌خواهی خود برنمی‌دارد؛ توصیه می‌کنیم در مسیر درست حرکت کنند. ما در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کنیم؛ تازمانی که طرف مقابل با یک عزم جدی در مسیر دیپلماسی در رسیدن به اهداف و منافع مشترک گام بردارد.

منبع: ایرنا
کد خبر 687686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.