آمریکا می‌خواهد با اختلاف‌های قومیتی و مذهبی به انقلاب اسلامی ضربه بزند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بنابر بیانات رهبر معظم انقلاب، آمریکا می‌خواهد از طریق اختلاف‌های قومی و مسئله زن به انقلاب اسلامی ضربه بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی امروز _جمعه، بیست و چهارم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مؤمنین اهالی سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانشان قدردانی صمیمانه ای از دولت، مردم و نیروهای انتظامی در عراق داشتند زیرا انصافاً مراسم اربعین امسال باشکوه برگزار شد.

وی افزود: ملت عراق در خدمت به زوار امام حسین (ع) از بیش از ۲۲ میلیون نفر در طول چندین روز پذیرایی و سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، آمریکا می‌خواهد از طریق اختلاف‌های قومی و مسئله زن به انقلاب اسلامی ضربه بزند، در این راستا شاهدیم می‌که دشمن سعی داشته با ایجاد اختلاف بین اهل و شیعه به اهداف خود دست یابد، درحالیکه بر اساس قرآن اهل کتاب از اشتراکات فراوانی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: اهل سنت و شیعیان هر دو مسلمان هستند و می‌توانند با یکدیگر وصلت و معامله کرد، پس دشمنان از این طریق سو استفاده کردند و روی اختلاف شیعه و سنی، اختلافات قومی و همچنین مسائل جنسیتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

میردامادی تاکید کرد: دشمنان اسلام خود، ارزش زن را در حد یک کالا قرار دادند، درحالیکه اسلام برای زن مقام و ارزش شایسته‌ای قرار داده است؛ اسلام ارزش زن را در کنار مرد قرار داده، اما مسئولیت‌های دو جنس فرق می‌کند.

وی افزود: اگر اسلام از حجاب گفته است، دلایل منطقی دارد، حالا دشمن روی این قضیه دست گذاشته که شما نسبت به زن کم لطفی کردید، باید گفت شما کم لطفی کردید که زن را به عنوان وسیله‌ای قرار دادید نه ما.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیدند نقاط بحران‌سازی در کشور ما وجود دارد که مسئله قومیت و مسئله جنسیتی جزو آن‌ها است و با توجه به اینکه وحدت ملی مهم است و نباید اجازه داد وحدت ملی را بهم بزنند؛ لازم است در مسائل اصلی اختلافات سیاسی و مذهبی کنار گذاشته شود و همه در کنار هم باشند.

وی گفت: دشمن برای ضربه به ما تلاش می‌کند، اما این‌ها خواب آشفته است و به زودی برتری ایران در همه ابعاد همانطور که رهبر معظم انقلاب وعده دادند، ظاهر خواهد شد.

میردامادی افزود: حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر مبعوث، ۲۳ سال پیام الهی را به گوش مردم رساندند و کتابی از جانب خدا به نام قرآن در میان مردم گذاشتند که یگانه دلیل حقانیت اسلام است؛ در این باره فرمودند که اگر درخصوص قرآن شک دارید همه جمع شوید و یک آیه مانند قرآن بیاورید، اما دشمنان از ناتوانی و ضعف در برابر قرآن، آن را آتش می‌زنند، چون نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

وی با اشاره به تفاوت‌هایی در شیوه امامت ائمه اطهار (ع) تاکید کرد: برای مثال گفته می‌شود چرا امام حسن (ع) صلح کردند، اما امام حسین جنگیدند، چرا امام رضا (ع) ولیعهد مامون شدند و این ایرادگیری‌ها تا امروز هم ادامه دارد و آن را مطرح می‌کنند، ولی باید بدانیم آن‌ها رأس قله هستند و با آگاهی از اوضاع بهتر می‌دانند چه باید انجام دهند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: شهادت امام رضا (ع) نقطه مهمی در تاریخ اسلام بود، دقت کنیم که تا دیروز ۶ میلیون نفر وارد مشهد شدند و ایشان امروز در جایگاه نجات مردم از کفر و ضلالت هستند.

وی تاکید کرد: پس باید بدانیم گاهی اوقات تغییراتی که در تصمیمات اولیا می‌بینیم، به دلیل مصلحت شرایط زمانی بوده زیرا نه امام حسن (ع) مایل به صلح بودند و نه امام حسین (ع) تمایلی به جنگ داشتند، بلکه راه‌ها و مصلحت‌ها مطابق زمان با یکدیگر تفاوت داشت.

میردامادی خاطرنشان کرد: ایمان و عمل باید در کنار یکدیگر باشد و بهشت به کسانی می‌رسد که هم ایمانشان و هم عملشان درست باشد، یعنی حرام نخورند، گناه نکنند، ظلم نکنند و از نظر سیاسی، اعتقادی و اخلاقی راه صحیح را بروند.

وی با اشاره به لزوم الگو قرار دادن پیامبر اسلام (ص) در ایمان و عمل و اخلاق گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) با دشمنان محکم برخورد می‌کردند و با دوستان رحیم و مهربان بودند، ما نیز باید این رویکرد را در عمل به‌کار ببریم.

کد خبر 687593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.