برگزاری ۴ اردوی ۲ روزه برای کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری اردوی دو روزه برای کودکان کار در اردوگاه شهید بهشتی یاسوج با همکاری سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد، حجت دبیقی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به کودکان کار از برگزاری کلاس‌های آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، ورزشی در این دو روز خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت‌های موجود در راه ریشه‌کن کردن معضلات این کودکان آمادگی همکاری با دستگاهای اجرایی معین در این ارتباط می‌باشد.

وی افزود: امسال ۱۳۰ دانش‌آموز به اردوی پیاده‌روی اربعین اعزام کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کودکان کار از میان معضلات اجتماعی مانند فقر اقتصادی و فرهنگی، مهاجرت، اعتیاد و طلاق به سطح خیابان می‌آید، افزود: از طرفی کودکان کار از همان سنین ابتدای عمر در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر و بزهکاری هستند و مسأله مهم اینکه نتیجه این آسیب‌ها در بزرگ‌سالی منجر به ارتکاب آنان به جرایم مختلف می‌شود.

وی گفت: در حوزه کودکان کار، ابتدا باید زیرساخت‌ها مهیا شود و سپس دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در قالب کارگروه‌هایی به مرور زمان و بر اساس برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند از این کودکان حمایت کنند.

دبیقی با انتقاد از اینکه هنوز به کودکان کار در استان به عنوان آسیب جدی نگاه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر در این حوزه صورت نگیرد به زودی وضعیت استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی غیر قابل کنترل خواهد شد و دیگر نمی‌توان این مسأله را مدیریت کرد.

کد خبر 687504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.