شهروندان از تحویل پسماندهای خشک به مبادی غیرمجاز خودداری کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر شهروندان می‌توانند به‌صورت هوشمند پسماندهای خشک خود را با تعیین زمان تحویل دهند و تمام این ظرفیت‌ها فراهم شده است تا از تحویل پسماند خشک به مبادی غیرمجاز جلوگیری شود.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی تمام حوزه‌های شهرداری از جمله سازمان مدیریت پسماند اقداماتی صورت گرفته است و در حال حاضر شهروندان می‌توانند به‌صورت هوشمند پسماندهای خشک خود را با تعیین زمان تحویل دهند.

وی افزود: برنامه‌ای که از سال‌های گذشته تاکنون اجرایی می‌شود، مراجعه به صورت هفته‌ای یک بار از در منازل بوده است که در روزهای مشخص مکانیزم‌های جمع‌آوری پسماند خشک شهرداری این پسماند را جمع‌آوری می‌کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه isfpak.com اپلیکیشن هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک «اصپاک» را نصب کنند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر یا هر روزی که در منزل حضور دارند، از طریق این سامانه در زمان مقرری که می‌خواهند، سفارش دهند تا مکانیزم جمع‌آوری هوشمند، پسماند آن‌ها را تحویل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در ازای هر پسماند خشکی که شهروندان تحویل می‌دهند، امتیازی برای آن‌ها در سامانه ثبت می‌شود، گفت: در حال حاضر شهروندان با تحویل ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ تومان منازل خود را بیمه آتش‌سوزی می‌کنند.

شهرداری هزینه می‌کند تا شهروندان هر زمان که خواستند پسماندهای خشک خود را توسط سامانه هوشمند و ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک تحویل دهند.

ساکتی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند تمام فرایندهایی که صورت می‌گیرد را در سامانه به‌صورت کامل مشاهده و در نظرسنجی برنامه، نظرات شخصی خود را اعلام کنند، گفت: با توسعه کارایی این اپلیکیشن که تا کمتر از یک ماه دیگر صورت می‌گیرد، می‌توان بهره‌برداری‌های دیگری از این امتیازات داشت که به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: شهرداری برای ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر تلاش می‌کند تا رضایت‌مندی شهروندان را کسب کند، در این راستا از شهروندان تقاضا می‌شود که از تحویل پسماندهای خشک به مبادی غیرمجاز خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل پسماند خشک به مبادی غیرمجاز ضررهای زیادی از جمله زیست‌محیطی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد، گفت: شهرداری هزینه می‌کند تا شهروندان هر زمان که خواستند پسماندهای خشک خود را توسط سامانه هوشمند و ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک تحویل دهند.

وی تاکید کرد: تمام این ظرفیت‌ها فراهم شده است تا شهروندان قدرت انتخاب داشته باشند و از تحویل پسماند خشک به مبادی غیرمجاز خودداری کنند.

ساکتی ادامه داد: از اواخر نیمه اول مهرماه امسال بنرهای اطلاع‌رسانی بیشتری در تمام مناطق پانزده‌گانه نصب می‌شود تا شهروندان به‌صورت کامل این اطلاعات را داشته باشند و اطلاع‌رسانی گسترده و جامع‌تری در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 687420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.