تلاش برای راه‌اندازی خطوط اتوبوس BRT در اهواز

عضورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اولویت‌های کمیسیون حمل ونقل و ترافیک، گفت: اولویت‌های کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک این شورا مشخص شده که در رأس آن‌ها احداث خطوط اتوبوس BRT در اهواز است.

عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر اهواز در دوره ششم، اولویت‌های کمیسیون حمل و نقل و ترافیک این شورا مشخص شده که در رأس آنها احداث خطوط اتوبوس BRT در اهواز است.

وی افزود: با توجه به فرایندهای صورت گرفته و اینکه لایحه دو فوریتی مناقصه آن در دستور کار شورای شهر قرار دارد، همه‌ی تلاش ما این است که در صورت امکان تا پایان سال بخشی از خط بی ار تی راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی از دیگر اولویت‌های این کمیسیون است که در تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده با شرکت‌های تولیدکننده، امیدواریم بتوانیم تعدادی اتوبوس، ون و میدل باس خریداری کنیم.

وی هوشمندسازی معابر را از دیگر اولویت‌های کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز دانست و اضافه کرد: مقرر شده است تا پایان در برخی از معابر اولویت دار چراغ‌های راهنمایی و سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت نصب شود علاوه بر آن با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در معابر به دنبال اصلاح هندسی از جمله ایجاد دوربرگردان‌های ایمن و بستن موارد خطرآفرین، صورت گیرد.

شیشه‌گری تصریح کرد: اصلاح و بهسازی پل‌های اهواز پل‌های روی خط آهن و گذرگاه‌ها مانند تعریض پل دغاغله و بهسازی پل علوی، پل راهنمایی اقدام مشترکی میان معاونت عمرانی و حمل و نقل که مسائل ترافیکی توسط حمل و نقل و عملیات فنی و ساخت توسط معاونت عمرانی انجام می‌شود.

کد خبر 687413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.