روز «خوبی؟»/ مناسبتی برای پیشگیری از خودکشی

روز «خوبی؟» یک جشن سالانه است که در دومین پنجشنبه هر سپتامبر جشن گرفته می‌شود؛ در سال ۲۰۲۳، این روز در ۱۴ سپتامبر برگزار می‌شود و هدف آن بیشتر بر پیشگیری از خودکشی تمرکز دارد زیرا گاهی تنها یک احوالپرسی ساده می‌تواند مانع از تصمیم شخص برای خودکشی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در روز «خوبی؟» افراد تشویق می‌شوند که جویای حال همدیگر شوند به خصوص آنهایی که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند. از آنجایی اغلب افراد در طول سال بیش از حد مشغول هستند، روزهایی اینچنینی برای تغییر روحیه افراد ضروری است. این روز همچنین به بحران انزوای اجتماعی به ویژه در افرادی با تفکر خودکشی و انسجام جامعه می‌پردازد.

این جنبش در سال ۲۰۰۹ در استرالیا به راه افتاد تا مانع از خودکشی افراد شود زیرا باور بر این است که یک گفتگوی ساده و کوتاه می‌تواند زندگی افراد را در دوران سخت تغییر دهد.

روز «خوبی؟» بر ایجاد انگیزه، اعتماد به نفس و مهارت‌های کمکی، به‌ویژه در تشخیص سریع افکار خودکشی تمرکز دارد. این روز با تشویق افراد به تمرکز بیشتر در روابط خود و ایجاد یک شبکه حمایت غیررسمی نظیر دوستان، خانواده و همکاران، به تلاش‌های پیشگیری از خودکشی کمک می‌کند.

روز «خوبی؟» مناسبتی برای پیشگیری از خودکشی

۵ واقعیت جالب در مورد خودکشی

آمار بالای خودکشی

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

خودکشی در کشورهای مختلف

۷۹ درصد از تمام خودکشی‌ها در کشورهای کم یا متوسط‌درآمد رخ می‌دهد.

میزان اقدام به خودکشی در زنان و مردان

زنان سه برابر بیشتر از مردان اقدام به خودکشی می‌کنند اما مردان بیشتر احتمال دارد خودکشی را انجام دهند.

خودکشی بر اساس جنسیت

مردان ۳.۵ برابر بیشتر از زنان در معرض خودکشی هستند.

کد خبر 687394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.