بازیافت هزاران باتری در روستاهای آلاسکا

هزاران باتری از روستاهای ایالت آلاسکا با ارائه یک برنامه جدید جمع‌آوری و بازیافت می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان‌دهندگان ابتکار جدیدی که زباله‌های الکترونیکی را از سراسر مناطق روستایی ایالت آلاسکا را بازیافت می‌کند، گزارش داده‌اند که سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار پوند باتری سرب اسیدی را از ۴۵ منطقه جمع‌آوری و بازیافت کرده‌اند، وزارت حمل و نقل و همچنین آژانس حفاظت از محیط زیست برای این این پروژه که به خروج زباله‌های خطرناک از جوامع دورافتاده ایالات آلاسکا رسیدگی می‌کند، کمک مالی در نظر گرفته است.

به گفته مقامات مربوطه، مدیریت پسماند به صورت خاصی در بسیاری از ایالت‌ها بسیار چالش‌برانگیز است. بسیاری از مناطق کوچک در ایالت آلاسکا بدون جاده هستند، به طوری که فقط یک یا دو بار در سال به یک بارج دسترسی دارند، بارج وسیله حمل آبی است که بیشتر برای جابه‌جایی اشیا سنگین و در مسافت‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً در کانال‌ها، دریاچه‌ها و خلیج‌ها واقع شده‌اند. جوامع یادشده در آلاسکا فقدان زیرساخت برای مقابله مؤثر با زباله‌ها است.

زمانی که باتری‌ها خراب می‌شود، سرب سمی آن می‌تواند به آب آشامیدنی نفوذ کند. همچنین، سوزاندن باتری‌ها که هنوز اقدام رایجی است، باعث آزاد شدن مواد شیمیایی در هوا می‌شود. بنابراین لازم است در مرحله اول از نفوذ و ورود مواد مضر به محل دفن زباله جلوگیری کرد. برنامه توسعه یافته شده در این زمینه به ساکنان محلی آموزش می‌دهد تا باتری‌های خطرناک و دیگر زباله‌های الکترونیکی را با خیال راحت جمع‌آوری کنند، سپس آن‌ها را به کشتی‌های باری یا دیگر وسایل مخصوص تحویل دهند. در نهایت این ضایعات به مراکز بازیافت تائید شده انتقال داده خواهد شد.

باتری‌های اسید سرب ۹۹ درصد قابل بازیافت هستند و سرب آن را می‌توان به صورت نامحدود استفاده کرد. اگر یک باتری کاملاً جدید بخرید، سرب آن ممکن است ۲۰، ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ ساله باشد، زیرا سرب به صورت صد درصد قابل بازیافت است. به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲ میلادی اولین سال استفاده از ابتکار بازیافت باتری‌ها از روستاهای ایالات آلاسکا است، سال جاری نیز قرار است زباله‌های الکترونیکی بیشتری جمع‌آوری شود.

کد خبر 687348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.