کنترل هوشمند ساخت‌وسازهای شهر همدان در دستور کار باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز یکی از معضلات شهر همدان است، گفت: لازم است شورای شهر برای کنترل هوشمند ساخت‌وسازها به صورت جدی ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی طرح هوشمندسازی کنترل ساخت‌وسازها و با حضور نمایندگان شرکت فاوا رضوی، برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از معضلات شهر همدان است.

وی با اشاره به ابعاد و دلایل ساخت‌وسازهای غیرمجاز، افزود: جامعه باید موضوع مذکور را بررسی کند و عقب ماندگی‌های دولت‌ها در عمل به تعهدات خود در بحث ایجاد مسکن از جمله این دلایل بوده البته تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده اما مطلوب جامعه نبوده است و این امر مردم را به سمت ساخت‌وساز غیرمجاز سوق می‌دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: سو استفاده برخی متمکنین و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر ابعاد این امر است.

نظری قوانین دست و پاگیر شهرداری‌ها در زمینه ساخت و ساز را موجب ایجاد مشکلات عدیده دانست و تاکید کرد: با توجه به این موضوع، هر چند نیروهایی با تلاش مضاعف داشته باشیم، مجدد مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نگاه‌های تبعیض‌آمیز مسئولان در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اضافه کرد: در بعضی موارد مشاهده می‌شود، با تمام توان و شدت برخورد می‌کنند و برخی را نادیده می‌گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: لازم است در زمینه کنترل هوشمند ساخت‌وسازها به صورت جدی ورود کنند و با تحقق این امر امیدوارم مشکلات در این حوزه کاهش یابد به حداقل برسد.

نظری اجرای ناحیه‌بندی را در کنترل هوشمند ساخت‌وسازها مؤثر دانست و گفت: با مکلف کردن نواحی به کنترل ساخت و سازها در بلوک‌ها می‌توان مرهمی بر این زخم گذاشت.

وی با اشاره به ارائه طرح شرکت فاوا رضوی، افزود: با بررسی این طرح و رصد ابعاد مختلف آن برای کنترل هوشمند ساخت و سازها باید از اینگونه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بحث هوشمندسازی را جزو سیاست‌های کلان به شهرداری ابلاغ شد که اراده‌ها در اجرای آن کمی سست بوده و باید اراده لازم در این زمینه ایجاد و از این فناوری بهره‌مند شوند.

کد خبر 687258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.