۸ دوربین کنترل سرعت در محور امام علی (ع) فعال است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارت، هشت دوربین کنترل سرعت، دو دوربین نظارت تصویری و چهار دستگاه ترددشمار در محور امام علی (ع) موجود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پورتیموری امروز _چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه _در شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری قم برگزار شد، در خصوص ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی اظهار کرد: تابلوهای تبلیغاتی را از حیث شکلی و محتوایی و همچنین از حیث محل استقرار می‌توان بررسی کرد که از نظر شکل و محتوا، شرکت‌های تبلیغاتی تاییدیه لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این تابلوها نباید هیچ شباهتی به تابلوهای راهنمایی و رانندگی داشته باشند ادامه داد: در زمینه مکان‌یابی تابلوهای تبلیغاتی، یکسری معیارها و شاخص‌ها از جمله نزدیکی به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مسائل ایمنی مد نظر قرار گرفته شده است و توسط پلیس راه نیز بررسی لازم صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به نصب تابلوی جدید از پلیس راه نظرسنجی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی که اولویت نخست در محور امام علی (ع) است، در این راستا هشت دوربین کنترل سرعت، دو دوربین نظارت تصویری و چهار دستگاه تردد شمار نیز در محور موجود است.

پورتیموری تصریح کرد: محور جعفریه چهار دستگاه ثبت تخلف، یک دوربین نظارتی و دو دستگاه تردد شمار دارد، همچنین محور پردیسان در گذشته یک دوربین نظارتی و دو دستگاه تردد شمار موجود بوده و دو مورد ثبت تخلف سرعت نیز امسال اضافه شد، در محور قم _نیزار نیز دوربین ثبت تخلف وجود نداشت که در تلاش هستیم احداث کنیم‌.

وی تاکید کرد: دستورالعمل تشخیص نقاط پر تصادف در کشور وجود داشت که ۱۷ نقطه از محورهای قم شناسایی شدند و مشکل ۱۴ نقطه رفع شد و ۲ نقطه نیز که در محور جعفریه و آزاد راه قم-کاشان است تکمیل شده و در مرحله کسب اجازه پلیس راه هستیم؛ در سه راهی تفرش هم نصب تقاطع غیر همسطح در جریان است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی گفت: ۳۵ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی که ۲۳ نقطه رفع نقص شد و ۱۳ نقطه باقیمانده نیز تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

کد خبر 687192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.