لنز اسنپ‌چت فضای شهری را بازسازی می‌کند

لنز واقعیت افزوده جدید اسنپ‌چت به بازسازی فضاهای شهری با خودروهای کمتر کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل Bolt با اسنپ‌چت جدید همکاری کرده است تا لنز جدیدی ارائه کند که به هر فرد قدرت می‌دهد فضاهای شهری را با خودروهای کمتر در زمان واقعی با استفاده از واقعیت افزوده (AR) تصور کند. لنز جدید که P.E.O.P.L.E نام دارد، اتومبیل‌های پارک شده را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را به محیط‌های دیگر مانند کافه‌ها در فضای باز، مسیرهای دوچرخه‌سواری و فضاهای سبز تبدیل می‌کند و در اختیار میلیون‌ها کاربر اسنپ‌چت در سراسر جهان قرار می‌دهد.

لنز ارائه شده توسط اسنپ‌چت مردم را تشویق می‌کند تا به دنبال محیط‌های شهری بهتر با ترافیک و ازدحام کمتر باشد. همچنین، این قابلیت نشان می‌دهد که شهرها چگونه باید به یک فضای سبزتر به جای محیطی برای ماشین‌ها تبدیل شود. با افزایش جمعیت شهری و مبارزه شهرها با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ازدحام، اقدام‌های مؤثر می‌تواند به مردم کمک کند تا با افزایش دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی و تأمین نیازهای مختلف در زمینه جابه‌جایی، از استفاده از خودروهای شخصی خودداری کنند.

با توجه به نتایج نظرسنجی که اخیراً صورت گرفته است، تقریباً ۵۰ درصد مردم تمایل دارند در دهه آینده به جای استفاده از خودروهای شخصی از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهره ببرند. همچنین، تقریباً ۳۰ درصد افراد قصد دارند در دهه آینده از خودروهای اشتراکی استفاده کنند. ۶۳ درصد مردم معتقدند که استفاده از اسکوترهای الکتریکی، دوچرخه‌های برقی و خودروهای اشتراکی نیاز به داشتن خودروهای شخصی را کاهش می‌دهد.

به گفته مقامات مربوطه، شهرها خودروها را نسبت به دوچرخه‌ها و اسکوترها در اولویت قرار داده‌اند. این اتفاق باعث شده است ۶۰ درصد فضای مناطق شهری به خودروهای اختصاص داده شود و زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست مورد توجه قرار نگیرند. بسیاری از شهرها این موضوع را متوجه شده‌اند و با ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و حمایت از اقدامات کوچک به ایجاد زیرساخت‌های مناسب و سازگار با محیط زیست کمک کرده‌اند. همکاری با اسنپ‌چت یادآور این است که چگونه می‌توان شهرها را با ایجاد فضاهای بیشتر برای مردم بهبود بخشید.

کد خبر 687049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.