کمیسیون اجتماعی به موضوع بیمه کارگران ساختمانی ورود کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰ هزارنفر از کارگران ساختمانی در ارومیه و در سطح کشور نزدیک به ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار کارگر بدون بیمه هستند، گفت: امیدواریم با توجه به رفع ایرادات شورای نگهبان شاهد تصویب طرح بیمه کارگران ساختمانی باشیم.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ارومیه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی و در سطح کشور نزدیک به ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار کارگر بدون بیمه هستند.

وی افزود: باید قانونگذار در این خصوص تصمیم‌گیری کند و در این راستا کمیسیون اجتماعی دو بار به موضوع بیمه کارگران ساختمانی ورود کرده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس وظایف خود به مصوبه مجلس در این راستا ایراد گرفته است، گفت: در کمیسیون اجتماعی ایرادات طرح بیمه کارگران ساختمانی رفع و در صحن علنی با رأی نمایندگان تصویب شده و امیدواریم شورای نگهبان آن را رد نکند.

ذاکر ادامه داد: چنانچه شورای نگهبان مصوبه مجلس در خصوص بیمه کارگران ساختمانی را رد کند با توجه به اصرار مجلس به این طرح، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشاهده می‌شود کارگران ساختمانی و حتی کارگرانی که در کارخانجات مشغول به فعالیت بوده از داشتن بیمه محروم هستند و تلاش مجلس تعیین تکلیف بیمه کارگران در موضوعاتی همچون بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی است.

ذاکر تأکید کرد: تلاش نمایندگان مجلس فراهم کردن فضایی است که کارگران زحمتکش نیز احساس امنیت داشته باشند چرا که عمران و آبادانی کشور به کارگران وابسته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌مهری به کارگران هرگز مورد قبول نیست و نخواهد بود.

کد خبر 687037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.