آخرین گام امیدهای فوتبال ایران برای صعود به جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال امید ایران عصر امروز در مهم‌ترین بازی مرحله گروهی مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا، در برابر ازبکستان می‌ایستد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال امید کشورمان عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ از ساعت ۱۷:۳۰ در چارچوب سومین و مهم‌ترین بازی خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا به‌مصاف تیم ملی ازبکستان خواهند رفت و برای صدرنشینی با این تیم رقابت سخت و حساسی خواهند داشت.

شاگردان رضا عنایتی طی دو بازی گذشته به دو پیروزی دو بر صفر و چهار بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و افغانستان دست یافته بودند و برای صعود مستقیم به عنوان تیم اول باید سومین بازی خود مقابل میزبان را هم با برتری به پایان برساند. البته شرایط ازبکستان نسبت به ایران خیلی بهتر است، چرا که آن‌ها در دو بازی گذشته خود هشت بر یک افغانستان را شکست دادند و هنگ‌کنگ را با ۱۰ گل شکست داده بودند و می‌توانند با یک تساوی در بازی سوم خود، صعود مستقیم خود را قطعی کنند.

امیدهای ایران برای صعود به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به‌میزبانی قطر قطر راهی جز شکست ازبکستان نخواهند داشت و تساوی هم نمی‌تواند حکم صعود مستقیم ایران به جام ملت‌های را امضا کند. با توجه به اینکه ۱۱ تیم اول گروه‌ها به‌همراه چهار تیم دوم برتر مسابقات به همراه قطر (میزبان) ۱۶ تیم جام ملت‌ها را تشکیل خواهند داد، تیم فوتبال امید کشورمان اگر ازبکستان را شکست ندهد کار بسیار سختی برای صعود خواهد داشت و باید منتظر بماند تا تکلیف تیم‌های دوم برتر گروه‌ها مشخص شود.

مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا با حضور ۱۶ تیم در کشور قطر برگزار خواهد شد و چهار تیم نخست آن بازی‌ها، مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد. تیم ملی فوتبال امید ایران پس از اتمام مرحله اول مقدماتی جام ملت‌های آسیا، باید تا چند هفته دیگر عازم هانگژوی چین شود تا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ حضور پیدا کنند.

کد خبر 686909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.