بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _ بیست‌وششم شهریور ۱۴۰۲_ را در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه اطلاعات در صفحه اول امروز خود با تیتر «مازندران!» نوشت: افراط گرایان را در همه عالم می‌شود یافت. آنها کسانی هستند که نمی‌توانند روی یک خط صاف حرکت کنند. دائماً می‌خواهند از بقیه سبقت بگیرند. فرقی نمی‌کند در کدام جهت. آنها می‌خواهند نشان دهند کارهایی را می‌توانند انجام دهند که دیگران فاقد توان آنند. افراط گرایان یک روز این سوی می‌دانند یک روز آن سو. آنها را معمولاً در میانه میدان نمی‌شود یافت. افراط گرایان همیشه کارهایی بلدند که دیگران یا بلد نیستند یا اصلاً به عقلشان نمی‌رسد. یک روز دریای کاسپین را به خلیج فارس وصل می‌کنند.

یک روزآب خزر را به کاسه سمنان می‌برند و دریایی درست می‌کنند که کویر مرکزی را همچون مازندران سبز و جنگلی کند و یک روز به هر ایرانی هزار متر زمین می‌دهند تا فقط با ۶۰ میلیون تومان ویلا بسازند و در ویلا زندگی لاکچری داشته باشند. سالیانی بعد طرح ساخت میکروآپارتمان های ۲۵ متری را با هدف افزایش جمعیت رونمایی می‌کنند و همزمان طلبه ۱۴ فرزندی را هر روز میهمان یک شبکه تلویزیونی می‌کنند تا الگوی افراطی زوج‌ها در فرزندآوری باشد. زوج‌هایی که لابد قرار است در آپارتمان‌های ۲۵ متری زندگی کنند. بنگرید:

باغ ویلای ۱۰۰۰ متری برای هر خانواده ایرانی

رئیس جمهور گفت: می‌توانیم به ۲۰ میلیون خانوار ایرانی هر کدام ۱۰۰۰ متر زمین بدهیم تا ۱۰ درصد آن را زیر ساختمان برده و الباقی آن را به باغ تبدیل کنند. رئیس جمهوری با بیان اینکه ساخت باغ ویلای ۱۰۰۰ متری برای هر خانواده ۶۰ میلیون تومان تمام می‌شود، در رابطه با انتقاد کارشناسان از کمبود آب برای این طرح گفت: جمعیت که تغییری نمی‌کند و میزان مصرف آب نیز به میزان جمعیت خواهد بود! (خبرگزاری مهر ۱۸/۴/۱۳۹۰)

رونمایی از مسکن ۲۵ متری

پروژه ساخت ۱۸۰۰ میکرو آپارتمان ۲۵ متری قرار است به زودی در منطقه ۱۹ تهران کلنگ زده شود و بنا به گفته‌ی مدیر این طرح قیمت واحدها با تجهیزات کامل کمتر از یک میلیارد تومان است.
رییس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران به ایسنا گفت: حدود ۱۸۰۰ واحد با این مساحت ساخته می‌شود؛ چرا که دیدگاه ما نسبت به احداث این میکرو آپارتمان‌ها ایجاد بستر تشکیل خانواده و افزایش جمعیت در راستای سیاست‌های کلی نظام است. (ایسنا ۲۰ /۶/۱۴۰۲)
نتیجه محتوم ارائه طرح مازندرانی شدن همه ایران و ساخت باغ ویلای ۱۰۰۰ متری برای هر ایرانی، آن هم در سرزمین خشک و تفتیده و تب زده، رسیدن به میکروآپارتمان ۲۵ متری بود. تا نتایج سایر وعده‌های افراط گرایان همیشهِ حاضر چه باشد. فقط خدا کند مازندران کویر لوت نشود.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «برگ ریزان دلار در راه است» نوشت: در هفته جاری شش میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی که چندی پیش آزاد شده بود، به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر و در قالب یورو واریز می‌شود. به نظر می‌رسد با دسترسی کامل ایران به این منابع ارزی قدرت بازارسازی بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و کنترل فرمان ارز در میرداماد تسهیل می‌شود.

در ۲۱ شهریور، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت که فرایند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در حال اجرا است و امیدوارم به‌زودی بانک مرکزی و وزارت امور خارجه جزئیات دقیق از اجرای توافقات آزادسازی اموال بلوکه شده کشور را اعلام کنند. پس از اعلام رسمی این خبر توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، نگرانی شدیدی در میان دلالان و سفته بازان بازار ارز ایجاد شد.


آن‌گونه که به نظر می‌رسد با تداوم انتشار اخبار مثبت امکان کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی وجود دارد که خوشایند دلالان بازار ارز نیست. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت دلار در روزهای آتی کاهش بیشتری خواهد داشت. به طور کلی با ثباتی که در بازار ارز از ۶ ماه گذشته شکل گرفته است، کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری و استفاده از دلار برای حفظ ارزش دارایی خود ندارد. اعلام دسترسی بانک مرکزی به پول‌های بلوکه‌شده کشورمان در هفته جاری منجر به افت قیمت دلار در هفته گذشته شد و با وجود اینکه در بازار رسمی ارز در تعطیلات چند روز اخیر خرید و فروشی در آن رخ نمی‌دهد اما در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار با شدت بالایی روند کاهشی را تجربه کند و برگ ریزان نرخ ارز پیش از شروع فصل پاییز آغاز شود.

البته از دی‌ماه سال گذشته با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی از سوی بانک مرکزی قیمت دلار در بازار غیررسمی حوالی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان مدیریت شده و از همین رو قیمت اکثر کالاهای سرمایه‌ای نیز ثابت مانده است و بازارهای همسو با دلار در ماه‌های اخیر آرامش نسبی را تجربه کردند.

انتقال کامل پول‌ها و دسترسی کامل بانک مرکزی
بر اساس اطلاعات موثق، کار افتتاح حساب ۶ بانک ایرانی که به نمایندگی از بانک مرکزی وظیفه جابه‌جایی پول‌ها را بر عهده دارند نزد بانک‌های قطری تمام شده و در آخرین تحولات صورت گرفته، بخشی از پول‌های ایران به این حساب‌ها منتقل و بخش دیگری نیز تا پایان هفته جاری به طور کامل منتقل می‌شود. بر اساس توافق صورت گرفته بانک مرکزی، ایران به این پول‌ها دسترسی کامل دارد و می‌تواند از آن برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور استفاده کند.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه اول امروز خود با تیتر «موج پاک‌سازی نظامیان در چین» نوشت: غیبت اخیر ژنرال لی شانگ‌فو از انظار عمومی که به‌دنبال برکناری دو فرمانده ارشد انجام شد، سوالاتی را درباره اعتماد شی جین‌پینگ به ارتش خود ایجاد کرده است. به گفته دو مقام آمریکایی، وزیر دفاع چین، ژنرال لی شانگ‌فو، تحت بازجویی قرار گرفته است که به گمانه‌زنی‌ها درباره تحولات بیشتر در ارتش پس از برکناری ناگهانی دو فرمانده ارشد نیروی هسته‌ای این کشور دامن می‌زند.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، ژنرال لی بیش از دو هفته است که در انظار عمومی دیده نشده است. انتظار می‌رفت که او هفته گذشته در نشستی در ویتنام شرکت کند؛ اما خبری از حضور وی در دست نبود. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره محل اختفای ژنرال لی گفت که او هیچ اطلاعاتی ندارد. این تحقیقات به سوالاتی درباره اعتماد شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست به ارتش خود و به جاه‌طلبی‌های او در خارج از کشور و تسلط در داخل اشاره می‌کند. همین شش هفته پیش، شی جانشین دو فرمانده ارشد نیروی موشکی ارتش آزادی‌بخش را تعیین کرد که بر موشک‌های هسته‌ای چین نظارت می‌کنند.

تحلیلگران می‌گویند که اخراج‌های ناگهانی نشان می‌دهد که شی به‌دنبال بازگرداندن کنترل خود بر ارتش و حذف فساد، بی وفایی و ناکارآمدی از صفوف ارتش بوده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فرماندهان نظامی ممکن است به فساد متهم شوند، اگرچه برخی گفته‌اند که ظن به بی‌وفایی نسبت به شی در ارتش آزادی‌بخش خلق ممکن است، دخیل باشد. در ماه ژوئیه، چین همچنین وزیر امور خارجه، «کین گانگ» - یکی دیگر از مقاماتی که در زمان شی به‌قدرت رسیده بود - بدون هیچ توضیحی برکنار کرد. این دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که معتقدند ژنرال لی به ظن فساد تحت بازجویی قرار گرفته است.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آمریکا در مقابل ایران زانو زد» نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریورماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و رایزنی پرداختند.

این گفت‌وگوی تلفنی در آستانه اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال دارایی‌های ایران در کره جنوبی به قطر و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در هفته فعلی انجام شده است.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی از نقش سازنده دولت قطر در زمینه پیگیری‌های مرتبط با آزادسازی اموال جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی و آزادی زندانیان قدردانی کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند تحولات شکل گرفته و پیشرفت‌های انجام شده در زمینه برخی موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های ثالث، از نهایی شدن و اتمام همه روندهای مرتبط با انتقال اموال جمهوری اسلامی ایران به بانک‌های قطری در هفته آینده خبر داد.

در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری همچنین آمادگی طرفین در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، در روز مورد توافق و با نقش‌آفرینی دولت قطر مورد تأکید قرار گرفت.

انتقال کامل پول‌ها و دسترسی کامل بانک مرکزی

بر اساس اطلاعات موثق، کار افتتاح حساب ۶ بانک ایرانی که به نمایندگی از بانک مرکزی وظیفه جابه‌جایی پول‌ها را برعهده دارند نزد بانک‌های قطری تمام شده و در آخرین تحولات صورت گرفته، بخشی از پول‌های ایران به این حساب‌ها منتقل و بخش دیگری نیز تا هفته فعلی به طور کامل منتقل می‌شود.

بر اساس توافق صورت گرفته بانک مرکزی ایران به این پول‌ها دسترسی کامل دارد و می‌تواند از آن برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور استفاده کند.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه فرهیختگان در صفحه اول امروز خود با تیتر ««مهسا»؛ قانونی که فقط مصرف رسانه‌ای دارد» نوشت: در آستانه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع سازمان ملل، کنگره آمریکا روز چهارشنبه قانونی تحت‌عنوان قانون «مهسا» تصویب کرده و دولت این کشور را موظف به اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران کرد. قانونی که به‌نظر می‌رسد به تصویب سنا نیز برسد. اما مفاد مهسا چیست و چه میزان در اوضاع سیاسی و اقتصادی ایران اثرگذار است؟

قانونی تنها با سه مخالف!
قانون مهسا نخستین‌بار از سوی جیم بنکس، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حدود ۹ ماه پیش ارائه شده بود و حالا پس از بحث و بررسی در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی با امضای ۴۱۰ نفر از نمایندگان کنگره به تصویب رسیده است، تنها سه نفر یعنی ایلهان عمر، رشیده طالب و توماس مسی به تصویب این قانون رای منفی دادند. عمر نماینده مسلمان کنگره در حساب توئیتری خود دلیل مخالفتش با این قانون را نمایشی بودن و بی‌اثر بودن آن دانست. قانونی که به‌احتمال زیاد با رای حداکثری توسط مجلس سنا تصویب خواهد شد و درصورت این تصویب حتی مخالفت ریاست‌جمهوری این کشور با آن بی‌اثر خواهد بود.

ورود رهبر ایران به آمریکا ممنوع!

در این قانون پس از طرح ادعاهایی علیه ایران درمورد حقوق بشر و تروریسم تحریم‌هایی علیه چهره‌های حقوقی مسئول در ایران وضع‌شده که دامنه آن حتی رهبر انقلاب را نیز شامل می‌شود و رئیس‌جمهور آمریکا موظف‌شده هر ۹۰ روز گزارشی از روند اجرای آن به کنگره بدهد. شخصیت‌های حقوقی تحریم‌شده به این شرح در بندD مورد اشاره قرار گرفته‌اند:
۱- رهبر ایران و هر مقامی که در دفتر مقام‌معظم‌رهبری مسئولیت دارد.
۲- رئیس‌جمهور ایران و هر مقامی که در دفتر رئیس‌جمهور مسئولیت دارد و همچنین کابینه رئیس‌جمهور اعم از وزیران کابینه و معاونان اجرایی رئیس‌جمهور.
۳- هر نهادی اعم از بنیادها و مجتمع‌های اقتصادی تحت نظارت دفتر رهبر انقلاب.
۴- هر مقام رسمی از هر نهادی که تحت‌مالکیت یا کنترل رهبر انقلاب یا دفتر مقام‌معظم‌رهبری است.
علاوه‌بر این موارد هر فردی که توسط توسط وزیر خزانه‌داری آمریکا، با مشورت یا به توصیه وزیر امور خارجه این کشور تعیین شود نیز به بهانه‌های حقوق بشری می‌تواند تحت تحریم قرار گیرد.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه وطن امروز در صفحه اول امروز خود با تیتر «شرمساری بایدن‌ها» نوشت: هانتر بایدن، پسر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته به وقت محلی به صورت رسمی به دروغگویی درباره مصرف مواد مخدر و حمل سلاح در شرایط اعتیاد در سال ۲۰۱۸ متهم شد و به این ترتیب به نخستین فرزند رئیس‌جمهور مستقر این کشور تبدیل شد که مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد.

این اتهامات که همزمان با رقابت‌های انتخاباتی جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده این کشور یعنی ۲۰۲۴ مطرح شده است، می‌تواند هانتر بایدن ۵۳ ساله را سال آینده به دادگاه بکشاند. پسر رئیس‌جمهور آمریکا پس از آنکه تلاش‌ها برای مصالحه بدون محاکمه‌اش به نتیجه نرسید، به صورت رسمی با اتهام قضایی روبه‌رو شد. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، تصمیم به طرح اتهامات جنایی علیه کوچک‌ترین پسر بایدن گامی بی‌سابقه برای وزارت دادگستری آمریکا و دادستان اصلی پرونده یعنی «دیوید وایس» است که «مریک گارلند»، دادستان کل، ماه گذشته او را به عنوان بازرس ویژه این پرونده معرفی کرد.

اکنون هانتر بایدن در سه ردیف اتهام مربوط به دریافت مجوز حمل سلاح در شرایط اعتیاد به مواد مخدر به طور رسمی متهم شده است. این اتهامات در حالی است که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در حال افزایش تلاش‌های خود برای استفاده از پرونده هانتر بایدن به عنوان دلیلی برای استیضاح پدرش هستند. روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد: این اتهامات وزارت دادگستری آمریکا را در موقعیت قابل توجهی برای رسیدگی به پرونده‌ها علیه پسر رئیس‌جمهور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ قرار می‌دهد.

در دوره‌ای که پسر بایدن در هیات مدیره شرکت بوریسما، یک سازمان انرژی اوکراینی خدمت می‌کرد، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود. وی در آن زمان همچنین به دنبال سرمایه‌گذاری در چین بود که باعث شد میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشد.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بدعت خطرناک اروپا» نوشت: در حالی که این روزها همه توجهات به موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی اموال ایران در کره جنوبی معطوف است و نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بدون صدور قطعنامه ضد ایرانی پایان یافت، سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان اعضای ۱+۴ در توافق برجام در نامه‌ای به جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برجام نیز محسوب می‌شود اعلام کرده‌اند که قصد ندارند تحریم‌های موشکی علیه ایران را بعد از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۶ مهر ۱۴۰۲) رفع کنند. در بیانیه سه کشور آمده است: ایران از سال ۲۰۱۹ به توافق برجام پایبند نبوده و این مسئله از طریق ساز و کار حل و فصل اختلافات برجام حل و فصل نشده است.

در این بیانیه سه کشور اروپایی قصد خود را برای انجام ندادن اقداماتی در زمینه رفع تحریم‌های بیشتر در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان روز انتقال برجام ابراز کرده‌اند. این تهدید اروپا که هنوز یک ماه تا عملی شدن آن زمان باقی مانده، با واکنش وزیر و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روبه رو شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان درخصوص اقدام سه کشور اروپایی برجام برای لغو نکردن تحریم موشک‌های بالستیک تصریح کرد: سه کشور اروپایی به دنبال این هستند که با فشارهای کاذب فرار رو به جلو کنند و به تعهدات خود عمل نکنند. زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، اروپایی‌ها قرار بود بر تعهدات خود باقی بمانند ولی آنها با زمان بازی کردند و این تحولات را عاملی قرار دادند که گامی در راستای انجام تعهدات خود برندارند.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران پایبندترین عضو برجام به تعهداتش بوده است، تصریح کرد: قطعاً بر اساس و برمبنای متن برجام هر مقداری که طرف‌های مقابل کارشکنی کنند و از انجام تعهدات خود فاصله بگیرند، ایران نیز در چارچوب برجام اقدامات خود را انجام می‌دهد.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فراخوان سلطان» نوشت: پس از برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین در روزهای اخیر، حالا نوبت به اجتماع چند میلیونی زائران در مشهدالرضا رسیده است. درحالی‌که دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی از ابتدای ماه محرم با راه‌اندازی پویش‌های مختلف تلاش کردند از شکوه برگزاری مراسم‌های مذهبی کاسته شود، اما نه‌تنها هیئت‌های عزاداری امسال در محرم باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد و راهپیمایی اربعین حسینی نیز ۲۲ میلیون شرکت‌کننده داشت، بلکه در روز پایانی ماه صفر نیز مردم ایران با حضور ۵ میلیون نفری در مشهد مقدس، نشان دادند به‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان، جدایی آنان با شعائر دینی، غیرممکن خواهد بود.

جمعیت ۵ میلیون نفری در مشهدالرضا
طبق آمارها و اعلام رسانه‌ها حدود ۵میلیون زائر روز گذشته در مشهد مقدس حاضر شدند تا ضمن تسلیت این مصیبت عظیم به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، عشق و ارادت خود را به امام مهربانی‌ها به نمایش بگذارند. از سوی دیگر آیین پیاده‌روی به مشهدالرضا در پایان ماه صفر از سنت‌های دیرینه در کشورمان است که به تبعیت از راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی انجام می‌شود و هرساله موج زائران امام هشتم از شهرهای دور و نزدیک در استان خراسان رضوی به سمت مشهدالرضا پیاده‌روی می‌کنند، اما امسال جمعیت زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) از سال‌های گذشته بیشتر شده است تا جایی که حسن رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام‌رضا (ع) اعلام کرد: بیش از ۳۱۵ هزار زائر پیاده که در ۶ مسیر منتهی به مشهد در حرکت بودند، همزمان با سالروز شهادت امام‌رضا (ع) وارد این شهر مقدس شدند.

وی همچنین عنوان کرد: ۳۲۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد فعال شده‌اند و در مجموع ۲۰ هزار خادم به زائران پیاده در طول مسیرهای منتهی به مشهد خدمت می‌کنند. رضایی گفت: افزون بر این مطابق با روال هر ساله، اهالی روستای اهل سنت «جمال‌زاده» واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد از ۲روز قبل تا پایان دیروز (شنبه) از زائران پذیرایی می‌کنند.

الگوپذیری از راهپیمایی اربعین
به‌رغم تلاش‌های دشمنان و رسانه‌های معاند در بایکوت خبری راهپیمایی باشکوه اربعین و شبهه‌پراکنی در این‌باره با بیان موضوعاتی مثل کمرنگ شدن زائران اباعبدالله (ع) و یا ارسال غذای رایگان به عراق اما حضور با شکوه زائران امام هشتم در مشهد مقدس و در روز شهادت ایشان، آب سردی بود بر اقدامات ناجوانمردانه دشمنان اسلام و انقلاب که می‌خواستند با هر دروغی شده میزان علاقه و ارادت ایرانیان به اهل‌بیت (ع) و شعائر دینی را ناچیز نشان دهند.
در حقیقت اقبال روزافزون مردم و دلدادگان اهل‌بیت علیهم‌السلام به تجربیات معنوی جمعی که مردم را به صورت‌های مختلف خانوادگی، هیئتی، گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، اهالی روستا و محله و … زیر پرچم اهل بیت و معصومین گرد هم می‌آورد زمینه‌ساز ایجاد معرفت و انسجام بیشتر حول محور ولایت و مقدمه‌ای برای عصر ظهور خواهد شد.
همچنین همانطور که راهپیمایی اربعین حسینی بعد بین‌المللی و جهانی پیدا کرد، لازم است اجتماع زائران مشهدالرضا نیز جهانی شود و جمعیت این اجتماع مانند سال‌های گذشته، بیشتر و باشکوه‌تر شود.

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اپوزیسیون: به قهقرا رفتیم» نوشت: چالش‌برانگیزترین و تأسفبارترین بخش ماجرای رسانه‌های فارسی‌زبان به‌عنوان بازوی تبلیغاتی براندازان آنجاست که خبرنگاران و گزارشگران این شبکه‌ها که شبانه‌روز ایران را ویران و روبه‌زوال، توصیف و مردم را دعوت به آشوب و براندازی با رهبری امثال رضا پهلوی و سلبریتی‌های نان‌خور سازمان‌های جاسوسی غرب می‌کنند، خود اعتقادی به این حرف‌ها ندارند و در پشت و روی صحنه، نشان می‌دهند به براندازی به چشم یک کار احمقانه و به رهبران آن به چشم یک مشت «گاو احمق» می‌نگرند و بااین‌حال، گروهی از افراد ساده‌لوح آن‌ها را جدی می‌گیرند.

بعد از ماجرای رعنا رحیم‌پور و افشای ماهیت تجزیه‌طلبانه شبکه اینترنشنال، که منجر به اخراج رحیم‌پور از بی‌بی‌سی شد، روزنامه جوان نوشت مطابق برخی اسناد، بسیاری از خبرنگاران شبکه‌های فارسی‌زبان اصولاً باورهایی خلاف آنچه پشت تریبون می‌گویند، دارند. حالا نوبت به مسعود بهنود و حسین باستانی و هوشنگ امیراحمدی رسیده که به براندازی و به پهلوی و مصی و اسماعیلیون بخندند و براندازان و افراد ساده‌لوح دنباله‌رو آن‌ها را «خرانی که دنبال گاوان افتاده‌اند»، بنامند.

بهنود و گاوان و خران
بهنود در یک جلسه خصوصی که ظاهراً برای عده‌ای از جوانان صحبت می‌کند، با توهین به ملت ایران می‌گوید «پهلوی به‌اندازه یک گاو هم نمی‌فهمد و چقدر یک ملتی باید خر باشد که بیفتد دنبال او». بهنود البته احتمال کمی هم داده که صدایش به دیگران برسد، به همین خاطر به جای آن دسته قلیل رفقای سلطنت‌طلب و برانداز خود در همان شبکه‌ها و در خیابان‌های اروپا و نام بردن از آنان، از اسم «ملت ایران» به‌عنوان کسانی که «افتاده‌اند دنبال رضا پهلوی» استفاده می‌کند، وگرنه او منظورش از خرانی که افتاده‌اند دنبال رضا پهلوی همان دارودسته رفقای خودش در لندن و امریکا است: «حرف من را قبول کنید. رضا پهلوی به‌اندازه یک گاو هم نمی‌فهمد. به‌اندازه یک گاو مهربان هم نمی‌فهمد! اون ملت بدبختی که راه می‌افتد و می‌گوید ما همه امیدمان به اوست… آخه چهل سال هیچ کاری نکرد، اسم شاهزاده هم با او بوده است. چقدر باید یک ملتی خام و مجموعه یک ملتی خر باشد که بیفتد دنبال او.»

بهنود البته به همان جوانان مخاطب خود در توهینی دوباره و این بار به ایرانیان خارج از کشور می‌گوید: «خواهش می‌کنم ذره‌ای به این حرفی که می‌زنم فکر کنید، می‌دانم پذیرفتن حرف دیگران وقتی آدم سخت زیر فشار است، کار بسیار مشکلی است، اما مرفه‌ترین کشور دنیا که بریتانیا است و قدرتمندترین کشور دنیا که امریکا است، همه این‌ها مثل خر تو گل مانده‌اند. این را شما از من داشته باشید.

به‌خاطر اینکه مشکلاتی را که در ۶۰ سال گذشته به وجود آمده است، آنچنان بزرگ کردند که همه مثل خر در آن ماندند. شما فکر نکنید که فقط ماها هستیم، به همین جهت یک لحظه خود شما فکر کنید چگونه است که کشور کوچولویی مثل ایران توانسته چهل و چند سال دنیا را دست بندازد. چگونه توانسته است؟! خیلی سؤال خوبی است، دیگر جوابی نداریم. چراکه وضع مخالفان و کشورهای دیگر خراب‌تر از این حرف‌هاست.

بنابراین اینکه شما در یک نقطه‌ای گیر کردید که در آن نقطه راه حل پیدا نمی‌کنید، بعد فکر کنید به یک جای دیگری مهاجرت کنید که نه زبان آنجا را می‌دانید و نه مقررات و نه چیزهای دیگر، بعد مشکل شما حل شود، بدانید همچنین جایی در دنیا وجود ندارد. در همین لندن حدود یک‌ونیم‌میلیون نفر زندگی می‌کنند که تا ۲۰ سال پیش پنج تا شش کتابفروشی فارسی بزرگ داشته است، هم کتابفروشی و هم ناشر وکتابخانه با پول آدم‌های ثروتمند اداره می‌شد. دو تا کتاب فروشی رایگان هم وجود داشت.

یعنی هر ایرانی می‌توانست در آنجا بشیند و هر کتاب، مجله و روزنامه‌ای را که می‌خواست بخواند. خوبه اینها؟ ولی زمانی که داریم من و شما صحبت می‌کنیم، هیچکدام از این‌ها نیست. همه این‌ها تعطیل شده است! به‌خاطر اینکه ایرانی‌های محترم نه کتاب دوست داشتند بخوانند و نه دنبال این کار رفتند و نه دنبال شعور رفتند! و اول اینکه ایستادند دنبال یکی رفتن و راهی آماده پیداکردن؛ کلاه‌برداری کردند! واقعیت این است که از من بپذیرید الان هم‌سن‌وسال‌های شما در ایران جزو خوشبخت‌ترین‌ها هستند. درحال‌حاضر همین افراد در امریکا هم به اندازه شما خوشبخت نیستند.

شما هر جای ایران را مدنظر قرار دهید، بالاخره هم‌سن‌وسال‌های شما زیر یک سقفی می‌خوابند. در هیچ جای دنیا یک سیستم مادر به اسم دولت وجود ندارد که این قدر کمک کند. من انواع کمک عمومی را می‌گویم و با کمک‌های شخصی کاری ندارم. یعنی یک بیمارستان هست که وارد شوید شما را پذیرش کند.»

بدعت خطرناک اروپا/ برگ ریزان دلار در راه است

کد خبر 686824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.