بیش از ۲ میلیون زائر در کرمانشاه اسکان یافتند

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲۱ موکب در این شهرستان فعالیت داشتند گفت: بیش از دو میلیون زائر اربعین در شهرستان کرمانشاه اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا آمویی امروز_ دوشنبه بیستم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با تقدیر از خدمات موکب‌های مردمی شهرستان کرمانشاه به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: از ابتدای صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۲ هزار مرد و ۹۳۵ هزار زن در مجموع بیش از دو میلیون نفر در شهرستان کرمانشاه اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه مکان اسکان زائران اربعین حسینی در موکب‌ها، مسجدها و … بود، افزود: در شهرستان کرمانشاه ۱۲۱ موکب در مسیر رفت و برگشت زائران فعال بود و بر اساس برآوردها ۸۰ درصد زائران اربعین حسینی از کرمانشاه عبور کرده که از مرزهای خسروی و مهران خارج شده‌اند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم شهرستان کرمانشاه با میزبانی شایسته از زائران اربعین شعار «کرمانشاه؛ دروازه کربلا» را در معرض دید همگان گذاشتند، خاطرنشان کرد: مرز خسروی از دیرباز پذیرای زائران عتبات عالیات بوده است و امسال با تلاش مجموعه مدیریتی استان شرایط فوق‌العاده‌ای برای زائران در کرمانشاه فراهم شد.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از میزبانی زائران اربعین در استان کرمانشاه به‌واسطه مردم انجام شد، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین با حضور مردمی از سراسر جهان انجام می‌شود و در کرمانشاه نیز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از سراسر کشور توسط مردم انجام شد و رمز موفقیت این حرکت حضور مردم است.

آمویی با اشاره به خدمت‌رسانی مسئولان استانی و شهرستانی به زائران بر اساس وظایف محوله از سوی ستاد اربعین بیان کرد: امسال با هدایت و تلاش شبانه‌روزی استاندار کرمانشاه در مرز خسروی شرایط ویژه‌ای برای تردد زائران اربعین ایجاد شد که مجموع تلاش‌ها سبب استقبال چشمگیر زائران از این مرز شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زائران اربعین حسینی مرز خسروی را برای خروج انتخاب کردند تأکید کرد: ظرفیت اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان کرمانشاه، تعدد نیروهای پشتیبانی در شهرستان‌های استان و شهرستان‌های مسیر تردد زائران و زیرساخت‌های مناسب مسیر از دیگر دلایل استقبال زائران از مرز خسروی بود.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برکات اربعین برای شهرستان و استان بیان کرد: معنویت خدمت به زائران اربعین حسینی در تمامی حوزه‌ها سبب تکمیل بسیاری از زیرساخت‌ها از جمله روکش آسفالت ۳۰۰ کیلومتر، تکمیل بزرگراه‌ها و تجهیز شهرداری‌های مسیر تردد زائران شد.

کد خبر 686794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.