ثبت‌نام کتب درسی؛ بهانه‌ای جدید برای کلاهبرداران

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، شهروندان نسبت به شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش ثبت‌نام کتاب‌های درسی آگاه باشند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت‌نام کتاب‌های درسی ممکن است از ضعف آگاهی برخی شهروندان سوءاستفاده و نسبت به کلاهبرداری سایبری اقدام کنند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال و با هدایت آنها به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی را سرقت و از آنها کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده است که برخی مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی، به بهانه‌های مختلف مانند آموزش‌های غیرحضوری، کلاس‌های تابستانه و تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی به وبگاه‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و وبگاه‌های ناشناخته خودداری کنند و جهت ثبت‌نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه‌های رسمی و تأیید شده توسط وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت بیست‌وچهار ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.

کد خبر 686693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.