قیمت نفت ایران امروز / نفت اوپک به ۹۳ دلار نزدیک شد

قیمت جهانی نفت خام در بازار امروز با ۰.۰۹ درصد افزایش ۸۷.۳۱ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۷.۲۴ دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای معاملات بازار جهانی روند قیمت نفت کاهشی بود زیرا نگرانی‌های اقتصادی در چین بر دورنمای تقاضای سوخت تأثیر گذاشت. در ساعات ابتدایی معاملات بازار جهانی نفت، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با کاهش ۱۰ سنت به ۹۰.۵۵ دلار رسید. علاوه بر این نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت کاهش به ۸۷.۰۹ دلار در هر بشکه نزدیک شد.

در هفته گذشته پس از آنکه عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند عرضه خود را به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در روز تا پایان سال تمدید می‌کنند، قیمت نفت افزایش یافت. به طوری که نفت برنت به بالاترین میزان خود از نوامبر در روز جمعه رسید.

به گفته کارشناسان بین المللی حوزه انرژی تأثیر کاهش تولید اوپک پلاس توسط عربستان سعودی زمانی به طور دقیق مشخص می‌شود که پالایشگاه‌ها تعمیر و نگهداری را در ماه نوامبر و دسامبر، به پایان رسانده و تولید را افزایش می‌دهند.

درواقع تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها معمولاً تقاضای نفت خام را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بین ۲ تا ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد، اما در ماه‌های نوامبر و دسامبر این کاهش تقاضا بهبود یافته و می‌تواند تا اثرات کاهش قیمت‌ها را جبران می‌کند.

با توجه به اینکه قرار است آژانس بین المللی انرژی و اوپک گزارش‌های ماهانه خود را در این هفته منتشر کنند به نظر می‌رسد قیمت نفت مجدد روند صعودی داشته باشد.

امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ مصادف با یازدهم سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۲.۹۷ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۶۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۸۷.۲۱ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۷.۳۱ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۷.۲۴ دلار کاهش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز در آخرین تغییر به ۸۶.۱۶ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر ۸۷.۹۱ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۲۱ درصد رشد به ۲.۶۵۹۲ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۵۶۴ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۵۴ درصد افزایش به قیمت ۳.۳۰۵۷ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۶۳.۳۸ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۱.۴۹ دلار بود.

کد خبر 686614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.