سال گذشته ۹۰۰ نفر از مدیران و معاونان مدارس مجبور به تدریس در کلاس شدند

مدیر منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در قالب تدریس عوامل واجد شرایط، نزدیک به ۹۰۰ نفر مدیران و معاونان پرورشی را مجبور به کلاس‌داری کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران اسدی امروز _یکشنبه، نوزدهم شهریورماه_ در یکصدوهفتادویکمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: همه ساله در این ایام به این نتیجه می‌رسیم که کمبود شدید نیروی انسانی داریم، اما این سوال پیش می‌آید که چطور با این همه کمبود شدید کلاس‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: ما می‌توانیم با راهکارهای مقطعی کلاس‌ها را برگزار کنیم، اما این راهکارها منجر به کاهش کیفیت و نادیده گرفتن حقوق دانش‌آموزان می‌شود، هر سال به حداقل‌ها راضی می‌شویم.

مدیر منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فرمول ساده‌ای برای مشخص کردن کمبود نیروی انسانی داریم، باید کمبود سال‌های گذشته را به نیاز جدید اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، تعداد ۶۵۰۰ نفر کمبود نیرو در قالب اضافه تدریس بازنشسته برطرف شد که البته کیفیت لازم برای تدریس را نداشتیم و حتی فردی بالای ۸۰ سال برای تدریس به کار گرفته شد.

اسدی تصریح کرد: در قالب تدریس عوامل واجد شرایط، نزدیک به ۹۰۰ نفر مدیران و معاونان پرورشی را مجبور به کلاس‌داری کردیم؛ سال گذشته با همکاری وزارت، دانشجویان ورودی ۹۸ به کار گرفته شدند که هم درس می‌خواندند و هم درس می‌دادند و به این شکل ۷۰۱ نفر از نیاز خود را تأمین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به میزان ۱۴۲ نفر برون سپاری داشتیم، در طرح خرید خدمات آموزشی نیز ۴۲۳۰ نفر را بکارگیری کردیم، درمجموع این موارد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌شوند که میزان کمبود سال گذشته بود.

مدیر منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ تعداد کلاس‌ها افزایش یافت و لازم است ۲۴۰ معلم اضافه شوند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از طرح رتبه‌بندی همکاران بلافاصله درخواست بازنشستگی دادند، حدود هفت‌هزار نفر بازنشسته داریم که اگر تلاش کنیم ۲۰ درصد آن‌ها قانع به ادامه تدریس می‌شوند و باز هم بیش از پنج‌هزار نفر خروجی خواهیم داشت که به کمبودهای سال قبل، میزان شش‌هزار نفر اضافه می‌شود.

اسدی با بیان اینکه ورودی دانشگاه فرهنگیان سال ۹۸ حدود ۱۳۰۰ نفر هستند، گفت: از طریق آزمون استخدامی حدود ۲۸۱۶ نفر اضافه می‌شوند، سهمیه ما برای جذب از طریق آزمون استخدامی حدود سه‌هزار نفر بود، اما ۸۰ درصد آن در نهایت جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: برخی افراد حدنصاب علمی را نمی‌آورند، از سوی دیگر در برخی کدرشته‌ها داوطلبی نداریم، برای مثال در آموزش استثنایی حدود ۲۴۰ نفر سهمیه داشتیم که قبولی‌های دعوت شده به مصاحبه حدود ۱۷۰ نفر بودند.

مدیر منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای خرید خدمات در طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، به صورت رسمی اضافه شدند که در با احتساب آن‌ها جمع کمبودها ۴۵۷۱ نفر می‌شود، اگر مانند سال گذشته دوباره راهکارهایی بیندیشیم، باز هم کمبود شدید نیروی انسانی خواهیم داشت.

کد خبر 686524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.